BMW a dezvăluit conceptul Neue Klasse, un experiment de design care va influența viitoarea generație de modele a producătorului german de automobile.
Salonul Auto de la München marchează un nou început pentru producătorul german de automobile BMW. Conceptul Neue Klasse prevestește o nouă abordare pentru producătorul german și va influența noile modele ce vor apărea în următorii ani.
În partea frontală a mașinii tronează noua grilă dublă, care nu mai este verticală. Pentru Neue Klasse, BMW a ales să monteze faimoșii „rinichi” pe orizontală și să o extindă până la extremitățile caroseriei, acolo unde se întâlnește cu luminile de rulare pe timp de zi. Și acestea au un design nou, care nu a mai fost folosit până acum pe un model BMW.
Profilul aduce aminte de clasicele modele ale mărcii, având o parte frontală înclinată, care seamănă cu un bot de rechin, o temă pentru care BMW a fost recunoscut în trecut. Tot aici putem vedea mai bine jantele mari, cu diametru de 21 de inch, care sunt inspirate din cele ale modelelor clasice. Un detaliu interesant este acela că sigla BMW nu mai este aplicată nicăieri pe caroseria mașinii, ci este gravată direct în aceasta.
Potrivit companiei, designul nu este doar ieșit din comun, ci și contribuie foarte mult la atingerea unei eficiente aerodinamice bune. BMW declară că această abordare reduce consumul de energie cu 25% generează o autonomie cu 30% mai mare. Densitatea bateriei e mai mare și ea cu 20%, iar autonomia crește cu 30%, fiind vehiculați până la 1.000 de kilometri de autonomie pur electrică. Propulsia va fi asigurată de a șasea generație a sistemului eDrive, cu motoare electrice produse la Debrecen, în Ungaria.
Interiorul este și el radical schimbat față de ceea ce cunoșteam de la producătorul german. BMW a ales să simplifice pe cât s-a putut cabina lui Neue Klasse. Interiorul renunță la materiale precum pielea animală sau la crom în încercarea de a reduce, pe cât de mult posibil, amprenta de carbon.
Totuși, asta nu însemnă că avem de-a face cu un interior spartan, chiar dimpotrivă, cabina lui BMW Neue Klasse este cât se poate de încărcată cu tehnologii.
Comenzile de operare analogice au fost reduse la minimum în BMW Vision Neue Klasse. Interacţiunea om-maşină are loc prin BMW Panoramic Vision, ecranul central şi butoanele multifuncţionale de pe volan. BMW Panoramic Vision va fi disponibil în premieră odată cu Neue Klasse. Informaţiile sunt proiectate în câmpul vizual al șoferului şi, pentru prima dată, pe toată lăţimea parbrizului.
La următoarea generaţie BMW iDrive, atât conducătorul, cât şi pasagerul din faţă vor putea să interacţioneze cu informaţiile afişate pe BMW Panoramic Vision. Acesta poate fi comandat prin intermediul sistemului multimedia sau prin gesturi.
BMW Neue Klasse va ajunge în forma sa de producție într-un timp mai scurt decât ne așteptam. Ceea ce ar trebuie să fie o nouă generație a Seriei 3 va intra în producția de serie în 2025. Noul model va fi produs în Ungaria, la Debrecen, acolo unde sunt construite și motoarele electrice.