Toyota Mirai vrea să aducă propulsia cu hidrogen maselor, fiind una dintre puținele mașini de serie ce funcționează cu acest combustibil.
Toyota nu este tocmai adeptul mașinilor electrice cu baterii, dar acesta nu este un secret. Producătorul japonez mizează mult pe modelele sale hibride, dar și pe tehnologia propulsiei cu pile de hidrogen. Mirai se numără printre cele două mașini de serie alimentate cu hidrogen și este o alternativă interesantă la electricele alimentate cu baterii.
Toyota Mirai este construită pe platforma lui Lexus LS, dar nu are un motor termic. În schimb, sub caroseria cu aspect futurist se află montate 3 rezervoare, care au o capacitate de 5,6 kilograme. Acestea sunt umplute cu hidrogen și alimentează pilele electrochimice care produc energie electrică. Acesta ajunge într-un pachet de baterii, unde este stocată pentru anumite situații, dar și la motorul electric de 182 CP, montat pe puntea spate. Cu un plin de hidrogen, Toyota Mirai poate parcurge până la 650 de kilometri. Singurul produs rezidual al acestui sistem este apa, pe care mașina o scoate printr-o evacuare montată pe dedesubt.
Mașina este puțin mai mare decât un BMW Seria 5, spre exemplu, și are cele mai mari faruri cu tehnologie LED montate vreodată pe un model Toyota. În plus, aerul care intră prin grila frontală este purificat în proporție de 90-100%. Acest lucru înseamnă că apa scoasă pe evacuare este potabilă.
Tema futuristă continuă și la interior, dar există destule comenzi cu care cei care au mai condus mașini de la Toyota vor fi familiarizați. Mașina are foarte multe materiale moi și dotări de confort, precum scaune electrice, încălzite și ventilate, dar și volan încălzit. În plus, coloana de direcție are reglaje electrice.
În spate, pasagerii au la dispoziție scaune încălzite și ventilate, dar și comenzi pentru climatizare. Bancheta este bine profilată pentru corpul uman și, spre deosebire de unele mașini electrice, unde podeaua este înaltă și creează o poziție inconfortabilă, la Mirai nu este cazul.