Producția modelului electric hibrid plug-in cu motor rotativ pentru piața auto europeană a început la Hiroshima, anunțul fiind făcut de Mazda prin intermediul unui comunicat de presă.
Procesul de producție al noului model se desfășoară în cadrul uzinei Ujina nr. 1 din Hiroshima. MX-30 e-Skyactiv R-EV este primul autovehicul Mazda produs în serie, echipat cu un motor rotativ, în 11 ani de la întreruperea producției Mazda RX-8, în iunie 2012. Cumulat, Mazda a produs peste 1.99 milioane de vehicule cu motor rotativ.
Modelul MX-30 e-Skyactiv R-EV este un vehicul electric hibrid plug-in (PHEV) inedit, ce oferă un nou scop motorului rotativ unic al Mazda. Acest motor cu ardere internă, compact și ușor, alimentează un generator care fie încarcă bateria, fie furnizează energie suplimentară, dacă este necesar. Vehiculul este întotdeauna acționat de motorul electric.
În timp ce autonomia de 85 de kilometri a bateriei electrice a modelului MX-30 e-Skyactiv R-EV este suficientă pentru majoritatea nevoilor cotidiene de condus, motorul rotativ extinde autonomia atunci când este cazul. Astfel, MX-30 e-Skyactiv R-EV este autovehiculul ideal pentru cei care doresc să conducă electric în cea mai mare parte a timpului și să parcurgă ocazional distanțe mai lungi.
Prin noul model MX-30, Mazda face un pas important și în ceea ce privește neutralitatea emisiilor de carbon. În procesul de design au fost adoptate produse naturale, precum sunt pluta și țesăturile realizate din materiale reciclate. Vopseaua în mai multe tonuri a modelului MX-30 este aplicată cu ajutorul unui pistol de pulverizare de înaltă precizie, ce răspândește fiecare culoare cu acuratețe pe suprafețele necesare, totodată reducând semnificativ pierderile de vopsea.
În plus, vopselele nou dezvoltate se întăresc la o temperatură neobișnuit de scăzută, de aproximativ 80°C. Împreună, aceste etape reduc emisiile de CO2 ale procesului de vopsire în mai multe tonuri cu aproximativ 34%-37%.