Tivoli Grand este considerat adesea una dintre principalele alternative la Dacia Duster, dovedindu-se de-a lungul timpului a fi o soluție excelentă pentru cei ce își doresc un SUV cu un raport calitate – preț excelent. Dezvoltat de sud-coreenii de la SsangYong, pe care acum îi știm sub noua denumire de KG Mobility, Tivoli Grand este bine echipat din punct de vedere tehnic, transformandu-se în timp într-un rival pe măsură pentru Duster.
KG Tivoli Grand se mândrește în primul și primul rând cu portbagajul său extrem de generos, cu un volum de 720 de litri. Mai departe, asiaticii au folosit materiale de calitate la interior, iar asta se simte. Nivelul de comfort pe care îl au cei ce se urcă în Tivoli Grand este unul destul de ridicat, mai ales daca ținem cont de faptul că vorbim despre un SUV ce se regăsește în categoria celor mai accesibile modele din segment.
Prețurile pentru Tivoli Grand pornesc în România de la 20.490 de euro, cu toate taxele incluse. SUV-ul vine echipat cu un propulsor pe benzină GDI de 1.5 litri, capabil să dezvolte 163 de cai putere și un cuplu maxim de 280 Nm. În standard, transmisia este asigurată printr-o cutie manuală cu șase trepte. Se poate opta însă și pentru o transmisie automată, tot cu șase trepte, caz în care prețul crește cu 1.600 de euro.
Așa cum spuneam și mai devreme, raportul calitate – preț este unul excelent, în echiparea de bază fiind inclusă o serie întreagă de dotări importante: sistem Start-Stop, suspensie față McPherson, pilot automat, volan reglabil pe patru direcții, geamuri față și spate acționate electric, închidere centralizată, lunetă cu încălzire, climatizare manuală, tapițerie din material textil, banchetă spate rabatabile, asistență activă la frânare, etc.
Tivoli Grand este, într-adevăr, o alternativă excelentă la SUV-ul nostru autohton, însă trebuie spus faptul că Dacia Duster pornește de la un preț mai mic pe piața locală. Mai exact, cel mai ieftin Duster disponibil la această oră are un preț de pornire de 17.900 de euro. Este vorba despre versiunea ECO-G 100, cu alimentare dublă cu benzină și GPL. În acest caz, unitatea de 1.0 litru dezvoltă o putere de 100 de cai și un cuplu maxim de 170 Nm. Transmisia este asigurată printr-o cutie de viteze manuală, cu șase trepte.
Printre dotările standard oferite de producătorul român cu sediul la Mioveni sunt incluse următoarele: faruri LED, jante din aliaj cu dimensiuni de 16 inci, geamuri electrice față și spate, ecran tactil de 8 inci, radio DAB, sistem bluetooth, volan îmbrăcat în piele și oglinzi retrovizoare reglabile electric.