După aproape 50 de ani de la dezvăluirea sa în 1974 la Salonul Auto de la Torino, conceptul Hyundai Pony Coupe a fost recreat și prezentat în cadrul reuniunii Hyundai de lângă Lacul Como, din Italia.
Poate că nu este primul Hyundai, dar este cu siguranță mașina care a inspirat următoarele generații de autovehicule ale mărcii coreene. Modelele Hyundai din ziua de azi își trag originile, mai mult sau mai puțin, din creația designerului italian Giorgetto Giugiaro. Mai exact, în 1974, constructorul coreean dorea să se impună pe piața auto globală. Astfel, cu ajutorul artistului italian, s-au proiectat cinci prototipuri Pony, unul dintre care era acest coupe.
Peste aproape 50 de ani, campania s-a dovedit a fi un succes pentru firma coreeană, iar Hyundai a ales să sărbătorească acest concept. GFG Style, compania creată de Giugiaro, designerul original al mașinii, și de fiul său, Fabrizio, a intervenit în vederea recreării unui Hyundai Pony Coupe. Prin urmare, pe 19 mai a fost dezvăluită legendara mașină, în cadrul evenimentului de lângă Lacul Como.
Deși această mașină nu a trecut testul timpului, conceptul reprezintă muza unor modele Hyundai din ziua de azi, precum N Vision 74. Dar acesta ar fi și scopul proiectului, să reamintească oamenilor de rădăcinile designului Hyundai. Prin urmare, mașina a fost reconstruită în conformitate cu specificațiile și materialele din 1974. Aceasta prezintă un design minimalist atât pe exterior, cât și pe interior. Dimensiunile mașinii nu sunt întocmai grozave. Hyundai Pony Coupe se poate asemăna cu un Ford Fiesta în ceea ce privește lungimea ei. Dar ținând cont că este mai joasă și mai îngustă, putem spune că e un autoturism relativ mic.
Conceptul Hyundai dispune de un motor de 1.2 litri de patru pistoane. Acesta este poziționat în față, și transmite roților de pe puntea spate o putere de 82 CP la 6000rpm.
Giorgetto Giugiaro povestește prima sa interacțiune cu Hyundai: „Am fost sceptic la început, pentru că nu cunoșteam Hyundai Motors la acea vreme. Am fost cu toții impresionați de pasiunea și angajamentul inginerilor Hyundai. Erau ageri, curioși, deschiși și extrem de dornici să învețe. Au îmbrățișat imediat metodele de lucru care erau noi pentru ei.”
Luc Donckerwolke, președinte și director de creație al Hyundai Motor Group (de asemenea designer al Audi A2, Lamborghini Murcielago și Gallardo), adaugă: „Restaurarea acestui vehicul unic este o realizare importantă în istoria Hyundai. Acesta reprezintă începuturile noastre și angajamentul nostru pentru viitor. Ea servește drept moștenire pentru generațiile viitoare.”