Peugeot a publicat primele imagini oficiale cu facelift-ul SUV-ului 2008. Actualizarea aduce un design proaspăt, dar și mai multă autonomie pentru varianta complet electrică.
Peugeot 2008 se numără printre cele mai vândute modele ale producătorului francez, dar acest lucru nu se menține de la sine, așa că SUV-ul primește un facelift important. Lansat la sfârșitul anului 2019, având aproape 700.000 de unități produse, Peugeot 2008 a fost întotdeauna pe podium în ceea ce privește vânzările din segmentul B al SUV-urilor în Europa și chiar a ajuns în fruntea acestei liste în 2021. Acum a venit timpul ca popularul model să primească un impuls.
Schimbările aplicate la exterior sunt destul de subtile, dar Peugeot 2008 primește o nouă grilă mai mare, ce incorporează acum noul logo al brandului, având un design asemănător cu ceea ce am mai văzut pe 308, 408 sau 508. De asemenea, există și noi lumini de rulare pe timp de zi. Schimbările interioare sunt și mai greu de observat, dar există materiale actualizate, iar tabloul de bord i-Cockpit de 10 inch primește o schimbare grafică, în timp ce modelele GT încă se deosebesc cu un afișaj 3D. Toate versiunile vin acum cu un ecran tactil de 10 inch pentru sistemul de infotainment actualizat, montat în centrul planșei de bord.
Versiunea electrică a lui 2008, e-2008, primește un pachet de baterii mai mare de 54 kWh, pe care l-am văzut pentru prima dată pe compacta e-308. Această actualizare de la vechea baterie de 50 kWh îmbunătățește autonomia lui e-2008 de la 344 km la 406 km. Bateria mai mare lucrează alături de un nou motor electric de 156 CP, un plus de 20 CP față de versiunea anterioară, ceea ce ar trebui să contribuie la îmbunătățirea timpului de accelerație. Peugeot e-2008 încă nu se poate încărca la mai mult de 100 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare de 0-80% durează 30 de minute. Pentru cei care doresc să încarce mașina acasă, Peugeot continuă să ofere un încărcător opțional de 11 kW pentru cei care consideră că versiunea standard de 7,4 kW nu este suficient de potentă.
Există vești bune și pentru doritorii de hibride, deoarece producătorul spune că la începutul anului 2024, noul 2008 va primi noul grup motopropulsor mild-hybrid de 48V, care constă într-un motor pe benzină PureTech de nouă generație de 136 CP, cuplat cu o nouă cutie de viteze electrificată cu dublu ambreiaj cu 6 trepte care include un motor electric.
Datorită unei baterii care se reîncarcă în timpul deplasării, această tehnologie oferă un cuplu suplimentar la turații scăzute ale motorului și un consum de combustibil cu până la 15% mai mic. În condiții de trafic urban, noul 2008 echipat cu sistemul hibrid poate funcționa mai mult de 50% din timp în modul pur electric, conform celor comunicate de Peugeot.
În caz că nu vă încântă prea tare ideea unui hibrid sau doriți o cutie de viteză manuală, atunci există vești bune și în acest caz. Există și motorizări convenționale: un motor de 1.2 litri cu trei pistoane vine în două trepte de putere – 100 CP și 130 CP. Acesta poate fi cumpărat alături de cutia manuală cu 6 rapoarte. Apoi este motorul diesel de 1.5 litri și 130 CP, care este legat la o transmisie automată cu 8 rapoarte.