Rechemările în service cauzate de problemele provocate de airbag-urile Takata continuă, două mărci premium germane luând decizia acum să verifice un număr considerabil de mașini. De frica posibilelor accidente grave cauzate de airbag-uri, Audi și BMW au rechemat în service mai bine de două milioane de vehicule, potrivit Profit.ro.
Scandalul airbag-urilor cu probleme a afectat mașinile a nu mai puțin de 34 de mărci auto, aproximativ 67 de milioane de airbag-uri fiind înlocuite până la finalul anului trecut. Potrivit datelor actuale, alte 11 milioane de airbag-uri se află însă încă în funcțiune la această oră. Agenția NHTSA de peste Ocean a avertizat șoferii mașinilor cu această problemă să nu mai conducă, anunțând că până acum un număr de 24 de persoane și-au pierdut viață, iar alte 400 au fost rănite de schijele aruncate în mașină de airbag-urile Takata.
Germanii de la Audi au decis astfel să recheme în service peste un milion de mașini, declanșând trei campanii în acest sens. Prima dintre ele vizează modelele A4 și A6, asamblate în perioada februarie 2004 și august 2011, în timp ce cea de-a doua face referire la modelele A5 și Q5 fabricate în perioada septembrie 2008 și noiembrie 2012. În cele din urmă, Audi mai anunță că afectate au mai fost și modelele TT și R8 fabricate între anii 2004 și 2017.
Audi și-a anunțat clienții că „airbag-ul se poate deteriora în timp, iar dacă este declanșat, presiunea internă excesivă poate provoca explozia corpului inflatorului și fragmentele de metal pot trece prin materialul pernei cauzând rănirea ocupanților”.
La rândul lor, germanii de la BMW au demarat o campanie care are în prim plan atât modelele Seria 1, Seria 2, Seria 2 Active Tourer, Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, X1, X3, X4, X5 și X6, cât și modelele de performanță M2, M3, M4, X5M, X6, asamblate în perioada februarie 2012 – decembrie 2014. Astfel, aproximativ 725.000 de vehicule ale celor de la BMW trebuie să se reîntoarcă în service în perioada imediat următoare.