Tehnologia joacă un rol tot mai important în industria auto modernă, anumite soluții tehnice dovedindu-se a fi cu adevărat inovatoare în multe situații. Un exemplu foarte bun este reprezentat de anvelopele de tip run flat, adică acele anvelope proiectate special astfel încât să reziste la efectele dezumflării atunci când sunt perforate. În funcție de tipul anvelopelor, acestea permit vehiculului să își continue deplasarea la viteze reduse, de sub 90 km/h, pe distanțe de până la 80 de kilometri.
Nu sunt deloc puțini cei care se întreabă cum funcționează, de fapt, aceste anvelope și cum de pot permite deplasarea vehiculului chiar și după ce au fost perforate. Ei bine, principiul din spatele acestui tip de anvelope nu este deloc unul complicat. Potrivit Michelin, anvelopele run flat au flancurile întărite pentru a putea susține greutatea vehiculului și pentru a permite continuarea deplasării chiar și după o pierdere de presiune.
Așadar, anvelopele run flat au de partea lor câteva avantaje importante! În primul rând, permit rularea vehiculului pe o distanță de până la 80 de kilometri, cu o viteză de până la 90 km/h, chiar și atunci când au “pană”. Practic, cu astfel de anvelope, nici nu mai ai nevoie să ai o roată de rezervă atunci când pleci la drum. Totodată, mai trebuie spus că aceste anvelope garantează o stabilitate mai bună a vehiculului.
Sigur, există și câteva dezavantaje pe care le au cei ce apelează la această soluție tehnică. În primul rând, aceste anvelope sunt și printre cele mai scumpe de piață. Apoi, nu toate service-urile auto sunt echipate corespunzător pentru a monta anvelope de acest tip.
Având pereții laterali mai rigizi și un volum mai proeminent, manevrabilitatea unei mașini echipate cu astfel de anvelope nu mai este chiar atât de lină. De asemenea, tracțiunea se poate dovedi a fi îngreunată pe timp de iarnă.
Totodată, studiile au arătat că anvelopele de tip run flat au o medie de utilizare mai ridicată în raport cu cele convenționale, șoferii fiind nevoiți să înlocuiască pneurile cu o medie de 6.000 de kilometri mai devreme decât șoferii care conduc vehicule echipate cu pneuri obișnuite.