BMW XM 50e este versiunea entry-level a SUV-ului de performanță și dezvoltă 475 CP

Autor: Ionuț Vîlciu 19 apr. 2023 Știri auto

BMW a lansat noua versiune a SUV-ului XM. BMW XM 50e este versiunea entry-level a noului SUV de performanță creat de divizia M. Pe lângă puterea mai mică, XM 50e renunță și la motorul V8.

BMW a lansat în liniște, fără prea multă zarvă, noua versiune „de bază”, dacă putem să o numim așa, a SUV-ului de performanță XM. Compania a dezvăluit specificațiile acestei noi versiuni ceva mai accesibile și, cu toate că nu sunt cifre care să revoluționeze segmentul, nu putem spune că este o mașină lentă.

Pentru început, noul BMW XM 50e renunță la propulsorul V8 hibrid de 653 CP și adoptă un alt propulsor electrificat, de data aceasta cu șase cilindri în linie. Versiunea 50e este echipată cu un propulsor hibrid, alcătuit dintr-un motor pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri, care este ajutat de un motor electric. În total, acest pachet dezvoltă 475 de CP și 700 Nm. Cu acest propulsor, XM 50e are nevoie de 5,1 secunde pentru ajunge de la 0 la 100 km/h, fiind cea mai lentă versiune a lui BMW XM.

Un BMW XM pentru toată lumea? Nu chiar

În comparație cu XM-ul echipat cu motorul V8 de 4,4 litri și 653 CP, BMW XM 50e este cu o secundă mai lent în accelerația 0-100 km/h. Cel puțin XM 50e va obține puțin mai multă autonomie electrică. Este de așteptat să parcurgă până la 84 de kilometri în modul pur electric cu o singură încărcare.

Versiunea cu șase cilindri a lui XM se diferențiază de modelele cu motoare V8 prin faptul că renunță la ornamentele exterioare aurii, acestea fiind finisate acum cu negru lucios. Per total, rămâne un model impunător, păstrând aceeași linie de design ca cea a fraților mai puternici, dar cu o doză ceva mai mică de extravaganță.

Intuim că și prețurile vor fi ceva mai mici, dar nu ne așteptăm să fie o mașină accesibilă, chiar dacă a pierdut doi cilindri și 178 CP.

VIDEO


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: BMW


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide