Volkswagen pregătește un upgrade important pentru gama de mașini electrice ID și a prezentat un nou motor cu o putere de 286 CP. Unitatea se numește APP550 și va folosită pentru variantele cu tracțiune spate, iar primele modele echipate cu noul propulsor vor putea fi comandate de la finalul acestui an.
Noul motor APP550 a fost dezvoltat pentru integrarea în actuala platformă Modular Electric Drive Matrix (MEB) și acest aspect a pus câteva probleme pentru că noul propulsor trebuie să respecte specificațiile legate de dimensiuni.
Deși VW nu a specificat care vor fi primele modele oferite cu această nouă unitate de propulsie este posibil ca noul ID.7 să debuteze cu acest motor pe piața europeană.
Propulsorul APP550 dedicat modelelor electrice cu tracțiune spate oferă o putere de 286 CP și un cuplu maxim de 550 Nm. Reprezentații VW susțin că au reușit să dezvolte noul motor respectând specificațiile impuse de platforma MEB și noua unitate are dimensiuni similare cu propulsoarele lansate până acum pentru gama ID.
„Deoarece spațiul disponibil nu s-a schimbat, am fost forțați să dezvoltăm o nouă unitate care realizează îmbunătățiri semnificative în performanță și eficiență, în ciuda faptului că suntem supuși acelorași constrângeri. Aceasta a fost o mare provocare pentru echipa de dezvoltare tehnică și componente ale grupului. Rezultatul arată că am reușit să reducem utilizarea materiilor prime, obținând în același timp o creștere considerabilă a eficienței vehiculelor” a declarat Karsten Bennewitz, Head of Powertrain and Energy Systems in Development din cadrul VW.
Volkswagen nu a oferit detalii despre performanțele dinamice și nici dacă pentru noul motor APP550 va fi oferită o baterie cu o capacitate mai mare. Așa cum spuneam cel mai probabil noua unitate electrică va debuta pe modelul ID.7 și urmează să aflăm specificațiile după premiera acestui model planificată pe 17 aprilie.
Conform unor informații vehiculate de publicațiile specializate noul Volkswagen ID.7 are putea oferi o autonomie de până la 700 de kilometri și sistemul electric va permite încărcarea la stații de mare putere de 200 kW. ID.7 va fi disponibil și cu un șasiu adaptiv (DCC), astfel că șoferul va putea seta diferite stiluri pentru trenul de rulare al mașinii în funcție de preferințe.