Test drive Toyota Corolla Cross Hybrid – Eficiența la ea acasă

Autor: Ionuț Vîlciu 12 mart. 2023 Știri auto

Toyota continuă să fie un jucător foarte important pe piața auto, iar Corolla Cross ar trebuie să consolideze gama de SUV-uri a producătorului.

Toyota Corolla Cross este veriga lipsă care completează un gol în piață. Acest nou crossover se situează în gama Toyota între C-HR și RAV4, oferind o alternativă de mijloc, cu niște dimensiuni suficient de compacte pentru a nu fi prea mare, dar suficient de spațioasă pentru o familie.

Mașina păstrează forma musculoasă a unui SUV mai mare, dar transpune aceste proporții într-un format mai compact, mai ușor de manevrat, dar care păstrează în continuare un nivel mare de practicabilitate. Cu toate acestea, este doar un exercițiu de marketing sau reușește să se impună pe cont propriu?

Designul exterior este modern, dar nu ostentativ

Toyota Corolla Cross are un design specific modelelor noi ale producătorului nipon: modern, dar care nu va supăra pe nimeni. Partea frontală este agresivă, aproape că te privește cu o față ușor încruntată. De asemenea, oferă și un sentiment de masivitate, la acest lucru contribuie grila mare și protecțiile din plastic negru.

Mașina de test a fost o Corolla Cross în echipare Exclusive 4WD, ceea ce a însemnat că a venit în standard cu jante din aliaj de 18 inch cu finisaj „diamond cut”. Lateralele mașinii ies în evidență cu ajutorul aripilor conturate, care aproape că aduc aminte de aripile evazate ale unei mașini de raliu, iar această siluetă este schițată în diverse locuri: pe parbriz, pe blocurile optice spate și așa mai departe. Este un fel de vânătoare de comori să le descoperi pe toate.

Partea din spate este ceva mai cuminte, cu stopuri alungite, care se întind pe hayon, abordând un design conservator, cu elemente de design cuminți, aș putea spune. În continuare, mașina este acoperită cu bandouri din plastic negru. Personal, aș înlocui ornamentele de tip scut, care sunt vopsite în culoarea caroseriei, cu unele dintr-un material care să nu fie atât de sensibil.

Spațiul interior este simplist, dar primitor. Ai cam tot ce îți trebuie, iar comenzile sunt așezate într-un mod ergonomic, foarte la îndemână. Designul nu va primi un premiu pentru frumusețe, dar este bine gândit și face ca spațiul interior să fie ușor de folosit. Materialele sunt destul de bune. Cele mai importante zone de contact sunt acoperite cu plastice moi la atingere, iar restul interiorului este realizat din materiale mai tari. Cu toate acestea, pe durata testului nu am auzit un scârțâit, nu am simțit că vreun panou are jocuri nedorite sau că un element nu va rezista în timp. Poziția de condus se reglează foarte ușor, chiar și pentru cineva mai înalt. La cei 1,88 metri ai mei, am reușit să găsesc rapid o poziție comodă de condus, mai ales că versiunea Exclusive vine echipată cu scaun cu reglaje electrice pentru șofer.

Toyota Corolla Cross are un interior fără pretenții, dar foarte prietenos

Chiar dacă nu este un interior extravagant, va rezista cu siguranță la ani mulți de utilizare. Cu toate acestea, nu este un interior spartan, ba chiar opusul. Aș putea spune că are cam tot ce și-ar putea dori un client de la o mașină nouă în 2023.

Voi începe cu tabloul de bord de 12,3 inch care, după părerea mea, este foarte bun. Este mare, lizibil și se mișcă foarte bine. Designul este unul mai european, mult mai intuitiv realizat și mai plăcut ochiului. Ecranul este împărțit în trei mari zone, fiecare putând fi configurată cu o mulțime de informații din care șoferul poate alege. Mai mult, tot acest proces poate fi repetat de trei ori, deoarece acest tablou de bord digital lasă utilizatorul să aibă trei pagini presetat cu informațiile preferate.

Și ecranul central de 10,5 inch se ridică la cerințele anului 2023. Diagonala mare, afișajul clar și răspunsul rapid la atingere fac ca acest sistem de infotainment să fie un pas mare față de ceea ce Toyota monta în trecut pe modelele sale. Echiparea Exclusive aduce și navigație incorporată, dar dacă nu doriți acest lucru, puteți conecta telefonul cu ajutorul Android Auto sau Apple CarPlay, sisteme care au funcționat cu brio pe toată durata testului.

Pentru că mașina testată a fost o echipare Exclusive, am putut experimenta o Corolla Cross cu toate dotările opționale și sistemele de asistență aferente. Climatizarea pe două zone a rămas separată de ecranul sistemului de infotainment, fiind foarte ușor de folosit. Există și un pad de încărcare wireless pentru telefoanele mobile, un port USB normal pentru încărcare și conectarea la mașină, dar și un sistem audio de la JBL, prin care muzica se va auzi bine, mai ales pentru cei ce preferă un bas mai pronunțat. Există și sisteme de asistență la discreție, de la pilot automat adaptiv și frânare automată, la asistent pentru unghiul mort și parcare automată.

Este deranjant că mașina nu are spații de depozitare în fețele portierelor spate, dar compensează cu un volum destul de bun al portbagajului. Cei 380 de litri poate că nu par atât de mulți, dar deschiderea hayon-ului este mare, iar spațiul din portbagaj este bine compartimentat.

Toyota Corolla Cross este economică și ușor de condus

Corolla Cross folosește un sistem hibrid din generația a cincea, ceea ce sporit eficiența întregului pachet propulsor cu aproximativ 14%. Motorul termic măsoară doi litri și produce 152 CP, dar este ajutat de motoarele electrice, iar versiunea Exclusive primește unul și pentru puntea spate. În total, acest sistem hibrid dezvoltă 197 CP, permițând mașinii să sprinteze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 7,6 – 7,7 secunde.

Nu cred că sportivitatea este focusul acestei mașini, ci eficiența și confortul. Transmisia de tip E-CVT face ca accelerările să fie line, fără smucituri, chiar dacă uneori poate fi ciudat cum motorul rămâne constant la o valoarea a turațiilor. Confortul este foarte bun, chiar dacă mașina a venit echipată cu jante de 18 inch. Mașina glisează peste denivelări și filtrează bine imperfecțiunile carosabilului, dar ar nu ar fi stricat o antifonare puțină mai bună la viteze mari.

Mașina este previzibilă, răspunde prompt la comenzi, oferind șoferului un sentiment de siguranță. De asemenea, și pedala de frână este bine setată, așa că vei ști întotdeauna cum să dozezi frânarea.

Dincolo de confortul pe care îl oferă, Corolla Cross este o mașină economică, producătorul promițând un consum combinat de 5,4 litri/100 km în ciclu WLTP. Pe durata testului, timp în care am parcurs aproximativ 200 de kilometri într-un regim mixt de rulare, mașina a avut un consum de 5 litri la 100 km.

Concluzie – Este sau nu demn acest crossover de numele de Corolla?

Am pornit în acest test cu o întrebare: este sau nu Corolla Cross un simplu exercițiu de marketing? Aș spune că nu. Mașina reușește să se impună prin propriile avantaje. Într-adevăr, numele va juca un rol important, dar cred că și fără să fi fost botezată așa, această mașină are destule atuuri prin care să convingă clienții.

Este un vehicul practic, bine echipat chiar și în cazul versiunii de bază, cu un design atractiv și un sistem de propulsie hibrid foarte eficient. Nu este o mașină sportivă sau extravagantă în vreun fel, dar se achită cu brio de sarcinile din viața de zi cu zi.

Exemplarul pe care l-am avut la dispoziție pentru acest test a fost o echipare Exclusive 4WD, un model de top. Prețul final este de 44.530 de euro cu TVA inclus. O Toyota Corolla Cross Hybrid în echipare de bază, cu noua motorizare de 1,8 litri și 140 CP, are un preț de 34.450 de euro cu TVA inclus. Dacă este mult sau puțin, rămâne la latitudinea dumneavoastră să dați un verdict final.

VIDEO


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide