Uniunea Europeană nu vrea să renunțe la interzicerea motoarelor termice, în ciuda statelor care se împotrivesc

Autor: Ionuț Vîlciu 02 mart. 2023 Știri auto

Uniunea Europeană nu vrea să renunțe la planul de a interzice vânzarea mașinilor cu motoare termice, în ciuda faptului că există împotriviri.

Oficialii Uniunii Europene speră că Germania poate fi convinsă să dea înapoi, dacă primește asigurări de la Comisia Europeană că va propune o scutire pentru combustibilii sintetici neutri din punct de vedere climatic.

Uniunea Europeană se străduiește să salveze planul care interzice vânzarea de mașini noi cu motor cu combustie până în anul 2035, după ce Germania și Italia au amenințat că vor bloca acordul, scrie Automotive News Europe.

Ca o posibilă măsură de compromis, Germania caută asigurări că va exista o derogare de la regulile pentru combustibilii alternativi. Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a discutat cu Frans Timmermans, șeful Uniunii Europene pe probleme climatice, pentru a dezbate propunerea în cadrul unui val de discuții.

Anumite state membre se opun legii propuse de Uniunea Europeană

Pregătirile pentru votul de marți au fost amânate până vineri, 3 martie 2023, deoarece Germania a amenințat că se va abține și Italia a spus că va respinge regulile privind emisiile convenite anul trecut. Fără o majoritate calificată între statele membre, regulamentul nu poate deveni lege.

Există o frustrare larg răspândită la nivelul Comisiei Europene, deoarece Germania ridică obiecții, chiar dacă a convenit asupra deciziei consiliului în luna iunie anului trecut. Germania a luat parte la un acord final cu Parlamentul în octombrie 2022, iar renunțarea la acordul stabilit este foarte neobișnuită.

În timp ce opoziția Italiei este văzută ca pe o încăpățânare, oficialii UE speră că Germania poate fi convinsă să renunțe la inițiativa sa, prin faptul că va primi asigurări pentru o scutire a combustibililor sintetici neutri din punct de vedere climatic înainte de o revizuire programată în 2026.

Există scepticism în jurul combustibililor alternativi

În ciuda sprijinului Germaniei, aceștia se confruntă cu scepticism cu privire la faptul că pot contribui cu adevărat la reducerea emisiilor pentru transportul terestru, deoarece în prezent sunt rari și semnificativ mai scumpi decât benzina și motorina.

În joc sunt și foarte multe locuri de muncă. Industria auto reprezintă aproximativ 5% din economia Germaniei și are peste 800.000 de angajați. Sectorul include zeci de producători specializați de piese care s-au dezvoltat de-a lungul a mai mult de un secol pentru a furniza producătorilor de automobile, inclusiv Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz, transmisii, sisteme de evacuare și componente pentru mașini cu motor cu combustie. Multe dintre aceste piese nu mai sunt necesare pentru vehiculele electrice.

Tranziția către mașinile electrice creează o serie de restructurări în industrie. Ford a anunțat luna trecută planuri de a reduce aproximativ 3.800 de locuri de muncă în Europa, lucrătorii din Germania și Marea Britanie fiind cei mai afectați.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide