Bentley retrage din producție motorul W12. Aceasta va fi înlocuit de propulsoare V8 sau V6 hibrid, ca parte din inițiativa Bentley de a micșora emisiile.
Bentley a anunțat că va înceta producția motorului său pe benzină cu 12 cilindri în luna aprilie a anului 2024, moment în care peste 100.000 de exemplare ale motorului W12 vor fi fabricate manual în uzina companiei din Crewe, Anglia.
Decizia vine ca parte a accelerării Bentley către un viitor sustenabil prin strategia sa Beyond100, care va însemna electrificarea întregii linii de modele a companiei până la începutul următorului deceniu, reducând emisiile medii ale flotei la 0 g/km. Acest demers a început deja, odată cu introducerea modelelor Bentayga și Flying Spur Hybrid pentru care cererea depășește așteptările companiei. Când producția W12 va înceta anul viitor, întreaga linie de modele Bentley va fi disponibilă cu opțiunea unui grup motopropulsor hibrid.
Bentley nu lasă W12 să plece fără o ieșire dramatică. Lucrările de dezvoltare s-au încheiat recent pentru cea mai puternică versiune a propulsorului cu 12 cilindri. Ultima iterație a acestui motor va fi destinată pentru doar 18 exemple de Bentley Batur, care urmează să fie realizat manual de către Mulliner. Puterea este acum confirmată, iar propulsorul dezvoltă 750 CP și 1.000 Nm de cuplu.
„Călătoria noastră către mobilitatea de lux sustenabilă înseamnă să facem schimbări în fiecare domeniu al Bentley Motors. Când am lansat prima dată W12 în 2003, știam că avem un motor puternic care ne va propulsa atât mașinile, cât și marca înainte cu viteză. 20 de ani și peste 100.000 de W12 mai târziu, a sosit momentul să retragem acest motor, acum emblematic, în timp ce facem pași către electrificare – dar nu fără a-i oferi cel mai bun final posibil, cu cea mai puternică versiune a motorului creată vreodată”, a declarat Președintele și directorul executiv al Bentley, Adrian Hallmark.