BMW intenţionează să vândă peste 50% maşini electrice până la sfârşitul anului 2030 şi, în acest scop, investeşte puternic în extinderea reţelei sale internaţionale de producţie.
Uzina din San Luis Potosí (Mexic) va produce în viitor modele electrice pentru Neue Klasse, iar acum se pun bazele propriei linii de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune.
Bavarezii au pregătit o investiţie de 800 de milioane de euro în locaţia mexicană de producţie pentru integrarea modelelor electrice ale Neue Klasse şi pentru construirea unei linii de asamblare locale pentru baterii de înaltă tensiune.
Din această sumă, 500 de milioane de euro sunt alocate pentru construirea unui nou centru de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune, situat în incinta uzinei din San Luis Potosí.
Noul centru de asamblare se întinde pe o suprafaţă de 85.000 m2. Peste 500 de noi angajaţi vor lucra acolo, producând baterii de ultimă generaţie pentru automobilele electrice.
„Ne îndreptăm în mod sistematic reţeaua noastră de producţie către mobilitate electrică. În Mexic investim 800 de milioane de euro în fabrica noastră şi creăm aproximativ 1.000 de noi locuri de muncă”, a explicat Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Producţie, la San Luis Potosí.
„Primele maşini ale Neue Klasse vor ieşi de pe linia de producţie a uzinei noastre din Debrecen (Ungaria), începând din 2025, urmate de uzina principală din München. Vom obţine volume suplimentare prin integrarea Neue Klasse la uzina San Luis Potosí începând cu 2027″ a mai spus Milan Nedeljković.
Uzina a început să funcționeze în 2019 și aproximativ 3.000 de angajaţi produc aici modele din gamele BMW Seria 3, BMW Seria 2 Coupé şi noul BMW M2 – în unele cazuri, exclusiv pentru piaţa globală.
Fabrica este proiectată pentru a fi foarte flexibilă, asigurându-se că sunt necesare doar ajustări minore în atelierul de caroserii şi la asamblare pentru a încorpora noua arhitectură a automobilului. O caracteristică specială a Neue Klasse este că bateria de înaltă tensiune este direct integrată în structura maşinii.
Prin urmare, asamblarea de la San Luis Potosí este extinsă pentru ca acest nou proces să fie integrat în operaţiuni. Un al doilea schimb va începe la fabrică în aprilie, adăugând încă 500 de noi locuri de muncă. Un total de aproximativ 1.000 de angajaţi suplimentari vor lucra atunci la San Luis Potosí.
Modelele NNeue Klasse vor folosi celule de baterie litiu-ion noi, rotunde, dezvoltate special pentru ceea ce atunci va fi a şasea generaţie a tehnologiei BMW eDrive. Noul format de baterie va creşte densitatea energiei cu peste 20% şi va îmbunătăţi viteza de încărcare şi autonomia cu până la 30%.