Anul 2022 s-a terminat bine pentru un Duster echipat de teren. Mașina a intrat pe un traseu noroios și plin de surprize.
Pentru un Duster, anul 2022 s-a terminat cum nu se poate mai bine, pe drumuri neamenajate și pline de noroi. Modelul folosit are un motor de 1,3 litri TCe pe benzină, ce dezvoltă 150 de CP și are o opțiune de tracțiune integrală, dar și un 4×4 Monitor care urmărește performanțele mașinii cu un altimetru, un înclinometru și cu o busolă.
Anvelopele folosite sunt modelul Vector 4Season de la Goodyear, all-season, cu specificațiile 215/60 R17, care îmbracă jantele de aliaj de 17 inch ale lui Duster. Presiunea anvelopelor a fost setată la 2,3 bari.
Terenul s-a dovedit a fi provocator, dar nu imposibil, totul din cauza noroiului care fie poate facilita alunecarea, fie poate bloca mașina în cazul în care aceasta intră într-o baltă. Traseul parcurs a fost presărat cu podețe înguste, pante scurte și înclinate sau curbe la 90 de grade foarte alunecoase.
Duster nu a dezamăgit, având o stabilitate ce a ajutat depășirea unor porțiuni mai înguste ale traseului, dar și o întoarcere din trei mișcări. Aici tracțiunea integrală selectabilă Four Wheel Drive cu două diferențiale deschise, aplicate pe fiecare punte, și-a făcut treaba.
Nici bălțile de pe traseu nu au ținut Duster în loc. Chiar dacă denivelările pline de apă pot ascunde capcane, SUV-ul românesc a trecut cu grație peste acestea.
Fiind un SUV accesibil, potrivit amatorilor de plimbări off-road, Duster a mai demonstrat încă o dată cât de capabil și robust este. Deși terenul a furat din aderența mașinii, mai ales pe puntea din spate, SUV-ul s-a redresat rapid și elegant, fără prea multe manevre și fără să iasă de pe traseul mocirlos.
În 2022, Duster a fost unul dintre cele mai comercializate SUV-uri din Europa, cu 111.929 de unități vândute. La nivel global au fost vândute 177.000 de astfel de modele de SUV.