Cea de-a treia generație a SUV-ului japonez Honda HR-V debutează cu noua tehnologie e:HEV, cu un design modern, un interior de calitate și un spațiu la bord surprinzător în cei 4,33 metri lungime.
Dar, să nu uităm, un aspect important care ar putea să îi intereseze pe foarte mulți ar fi acela care se referă la consum. La HR-V acesta este foarte bun, în condițiile în care prețul plinului de carburant crește de la o zi la alta.
În ciuda faptului că este o mașină globală, noua Honda HR-V 2022 are un stil nou, forme noi și o linie de design care satisface din plin gusturile europene.
Proporțiile noului crossover coupe ascund dimensiuni destul de generoase. În partea din față se află noi blocuri optice full-LED, conectate printr-o bandă cromată, iar mai jos se află o nouă grilă cu un singur cadru încorporată în culorile caroseriei, sau în negru, la cerere.
În cadrul testului nostru am primit un HR-V în echiparea Advance. Asta înseamnă că am putut admira și pachetul Sport ce combină accesorii negre și în culoarea caroseriei cu accente cromate. Acesta mai include bara de protecție frontală sport, grila frontală neagră, bara de protecție spate sport, fuste laterale și prelungirea spoilerului de pe hayon.
De-a lungul părții laterale există linii foarte curate și simple ce fac din noul HR-v o mașină aerodinamică. Jantele din aliaj și al doilea mâner al ușii ascuns în montantul C contribuie și ele la desenarea aspectului dinamic. Forma de coupe este asigurată de acoperișul înclinat până la marginea de jos a hayonului terminată într-un bloc optic orizontal, unit de o linie de LED-uri roșii.
Și interiorul este complet nou, fără acel design învechit al celei de-a doua generații. De cum am pășit în mașină am descoperit un spațiu aerodinamic și elegant în același timp, cu finisaje atent lucrate și detalii cromate ce sporesc considerabil calitatea percepută.
Chiar și la atingere există mai multe suprafețe moi, în special în zona superioară. Volanul a fost redesenat, în timp ce digitalizarea este prezentă cu două noi ecrane pentru instrumentarul de bord și pentru display-ul sistemului de infotainment.
Cel de 7 inci îmbină un indicator analogic cu restul ecranului de înaltă rezoluție, în timp ce, pe cel de 9 inci, găsim o nouă generație de software Honda, un salt uriaș față de generația anterioară. Grafica și răspunsul la atingeri sunt în limite normale. Pentru a fi în pas cu vremurile acesta integrează tot ce v-ați putea dori în 2022, de la Apple CarPlay, inclusiv wireless, Android Auto și multe altele.
Grație noii platforme, Honda a reușit să facă mai exploatabil spațiul la bord. Bateria litiu-ion a fost plasată sub podeaua portbagajului, cu un compartiment de încărcare de 335 de litri, în timp ce rezervorul de benzină a fost mutat sub scaunele pasagerilor din față. Acest lucru a eliberat mult spațiu pentru a putea găzdui scaunele timp Magic Seats. O soluție inteligentă care face posibilă crearea unui compartiment plat atunci când se rabatează al doilea rând de scaune.
Poziția pe scaun este destul de înaltă, iar din mașină vizibilitatea este perfectă în toate direcțiile. Stâlpii sunt înguști și nu obstrucționează vederea, cu excepția stâlpilor C din spate. Ampatamentul său de 2,61 metri oferă un spațiu amplu pentru pasagerii din spate, care vor avea la dispoziție un spațiu considerabil pentru picioare, precum și cu guri de aerisire satisfăcătoare, compartimente și buzunare pentru depozitare și, în cele din urmă, nu lipsesc nici prizele USB.
Sub capota noii Honda HR-V 2022 am găsit un sistem full-hybrid alcătuit dintr-un motor 1.5 cu patru cilindri pe benzină cu o putere de aproximativ 106 CP, combinat cu două unități electrice (unul cu rol de generator și motorul electric pentru tracțiune), precum și o baterie litiu-ion. Puterea sistemului este de 131 CP și un cuplu de 253 Nm, iar sistemul electric controlează tracțiunea pentru mai mult de 90% din călătoriile sub viteze de 70-80 km/h.
Motorul electric acționează roțile din față, iar motorul pe benzină fie contribuie și el la tracțiune, fie furnizează energie generatorului pentru a reîncărca bateria în timpul rulării la viteze mari. Puterea este transmisă către roți printr-o cutie eCVT care își face treaba decent. Adevăratul „semnal de alarmă” vine însă atunci când accelerația atinge podeaua. Cutia de viteze duce turația transmisiei la un nivel ridicat, iar de sub capotă se aude un mârâit puternic ce poate deveni enervant.
Sunt suficiente doar câteva minute la volanul noului HR-V pentru a observa saltul clar făcut de actuala generația în privința dinamismului. Am încercat să o supunem la stres cu schimbări bruște de direcție și a răspuns mai mult decât bine, suspensiile au copiat bine suprafața drumului iar direcția este și ea remarcabilă. Există și câteva moduri de condus pentru diversele situații din trafic, iar Sport este cel mai palpitant dintre ele, să spunem așa. Mai există și modul de condus B ce oferă nivelul maxim de regenerare, cu 4 trepte reglabile prin padelele din spatele volanului.
În condiții de condus liniștit în oraș, schimbul de putere este insesizabil. Trece de la electricitate la benzină se face fără să vă dați seama.
Configurația suspensiei este orientată spre confort, fără a exagera cu un ruliu excesiv al caroseriei în viraje. Mașina este relativ ușoară (1.455 kg), acest lucru se traduce prin schimbări rapide de direcție și o rulare lină în orice situație.
Habitaclul se menține destul de silențios la rularea prin zonele urbane, dar la drum întins, la peste 90 km/h, pătrund ceva prea multe vibrații și zgomote externe, în special de la rularea anvelopelor.
Modelul anterior se conducea deja foarte bine, dar actuala generație l-a depășit cu mult. În special pe denivelările mai mici, șasiul filtrează perfect orice șocuri sau vibrații nedorite. Înăuntru, nimic nu tremură sau scârțâie. În cei aproximativ 150 de km parcurși în compania sa ne-am putut face o idee clară despre consumul real al mașinii. În timpul testului am remarcat cooperarea inteligentă a motoarelor cu combustie și electrice. Traseul nostru a fost preponderent urban, dar și cu un drum mai lung pe autostradă. În ciuda acestui fapt, instrumentele de bord au indicat valori de 5,4 litri/100 km, exact cât au fost declarați în fișa tehnică.
Designerii Honda au reușit să creeze un crossover compact fantastic care să corespundă vremurilor actuale și cerințelor clienților.
Noul HR-V este o mare surpriză și îl considerăm unul dintre cele mai bune SUV-uri urbane conduse recent. Singurul lucru care ar putea descuraja un potențial client ar putea fi prețul. Mașina testată costă 36.630 de euro, TVA inclus. Deși poate părea o sumă destul de mare, tracțiunea hibridă cu transmisie automată și armata de asistenți și senzori de siguranță vor convinge ulterior că merită fiecare bănuț.