La Bruxelles s-a decis joi seară viitorul industriei auto, eurodeputatii și statele membre ale blocului comunitar european ajungând la un acord istoric în ceea ce privește interzicerea vânzării de mașini noi echipate cu motoare pe combustie internă. Astfel, începând cu anul 2035, în Uniunea Europeană nu vor mai putea fi vândute autovehicule noi pe benzină sau diesel.
“Tocmai am încheiat negocierile privind standardele de CO2 pentru automobile. Decizie istorică a UE privind clima, care confirmă definitiv obiectivul de a avea 100% vehicule cu emisii zero până în 2035, cu etape intermediare în 2025 și 2030” a transmis prin intermediul rețelelor de socializare eurodeputatul francez Pascal Canfin, președintele Comisiei de Mediu din Parlamentul European.
12% din totalul emisiilor de dioxid de carbon din blocul comunitar european provin de la autovehiculele echipate cu sisteme de motorizare cu combustie internă, potrivit datelor furnizate de agențiile de mediu. Mai mult decât atât, dacă vorbim despre întregul sector al transporturilor, ajungem la un procent de 25% din totalul emisiilor de CO2.
Decizia istorică luată aseară va remodela întreaga industrie și va reprezenta un pas important în direcția reducerii emisiilor de carbon. În aceste condiții, întreaga industrie auto își poate îndrepta atenția acum către un viitor electric și neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Nu toate statele membre ale UE au susținut această inițiativă, Germania fiind una dintre țările care și-au exprimat reticienta față de o asemenea măsură atât de drastică. Alături de legiuitorii conservatori, germanii au protestat față de această idee, susținând că va reprezenta o “povară costisitoare” pentru producătorii auto din Europa.
Ponderea mașinilor electrice din totalul mașinilor înmatriculate a crescut în al doilea trimestru al acestui an la 9.9%, de la 7.5% în 2021. Deși vorbim despre o creștere a popularității modelelor electrice, trebuie să recunoaștem că mai este mult până departe!
Sursa: Profit