Dacia Duster rămâne în continuare cea mai accesibilă soluție în materie de SUV pe piața din Europa și nu numai. Modelul românesc a demonstrat în nenumărate rânduri cât este de capabil pe teren accidentat, fie prin noroi, apă, șleauri, zăpadă ori gheață.
Proprietarul unui model Duster dotat cu sistem de tracțiune integrală a vrut să se convingă că așa stau lucrurile. El a realizat un test pe cât de interesant, pe atât de riscant, spunem noi, având în vedere condițiile în care s-a desfășurat acesta, dar și „echipamentul” din dotarea șoferului.
Posesorul Duster-ului din imaginile de față are o mare pasiune pentru excursii. În plus, suntem siguri că este și un mare amator de off-road. El vrea să înveţe cât mai multe lucruri despre maşina pe care o conduce. Totodată, el încearcă și să-i testeze limitele.
Indiscutabil, Duster dă măsura talentului său mai ales pe drumurile departe de asfalt. Tocmai de aceea, bărbatul a dorit să se convingă de asta, dar și să arate tuturor cât de capabil este Dusterul său 4WD 1.5 dCi. Acesta este motivul pentru care a filmat ineditul test.
El a ales un traseu de off-road de dificultate medie. Scopul a fost acela de a vedea dacă SUV-ul autohton este capabil să urce o rampă cu o înclinație de 10-11%. Traseul era mocirlos și prezenta șleauri mari pline cu apă și noroi.
Pentru asta el a cuplat sistemul 4WD în modul „Lock”. Apoi, a dezactivat sistemul ESP și autoblocantul (n.n. – diferențialul autoblocant spate este de tip Torsen). După asta, a cuplat în treapta întâi de viteză și, după ce a parcurs câțiva metri, a sărit din mașină lăsând-o să se conducă „autonom”.
Din acel moment, Duster-ul și-a continuat drumul de unul singur câțiva zeci de metri, reușind să urce acea colină. Șoferul a trebuit apoi să alerge după mașină ca să se urce la volan, lucru pe care l-a reușit deși nu era încălțat adecvat pentru un astfel de teren mocirlos. Te invităm și pe tine să urmărești acest test în filmulețul de mai jos.