Ți-ai pus vreodată întrebarea ce se poate întâmpla dacă vei cupla în marșarier în timp ce conduci un autovehicul cu tracțiune integrală? Este o întrebare la care este bine să nu cauți răspunsul deoarece acesta nu va fi deloc pe placul tău.
Și totuși… Deținătorul canalului AutoVlog de pe YouTube, vlogger-ul Michael Vaim, a avut curajul și a făcut acest experiment. Americanul, un maestru în distrugerea mașinilor, a vrut să ne arate ce se poate întâmpla dacă vei cupla cutia manuală a unui model 4×4 în marşarier. Ford Ranger pare o mașină solidă, așa că americanul a efectuat experimentul de două ori.
El a folosit pe post de „cobai” propriul său Ford Ranger. Modelul a fost fabricat în 1994 și este dotat cu transmisie manuală și tracțiune integrală. Vlogger-ul a realizat o filmare în care încearcă să cupleze în marșarier în timp ce rulează la o viteză de circa 70 km/h.
Mai întâi, Vaim a vrut să vadă ce se întâmplă la 50 km/h. Odată atinsă această viteză, deși acest lucru este teoretic imposibil, el a reușit să cupleze în marșarier, iar roțile spate s-au blocat fracțiuni de secundă după care au început să se rotească invers. Spatele a derapat, iar mașina s-a oprit în cele din urmă.
Pentru a vedea cum se comportă camioneta și în alte condiții, acesta a repetat experimentul, dar la o viteză mai mare. Astfel, el a cuplat modul 4WD și când a atins 70 km/h a cuplat treapta „Reverse”. Mașina a avut aceeași reacție, doar că roțile păreau să tragă înapoi Ranger-ul.
A treia încercare avea să-i fie, însă, fatală popularului pick-up. De această dată, Vaim a cuplat modul 4-Low, iar la 72 km/h a cuplat în marșarier. În acel moment, s-a auzit un zgomot ca și când ceva s-ar fi rupt în interiorul transmisiei, iar mașina s-a oprit.
Ulterior bărbatul avea să confirme că ambreiajul este cel care s-a rupt, iar tot ceea ce a mai putut face a fost să sune o prietenă pentru a veni și a-l recupera din acel loc.
Te invităm să urmărești filmulețul, cu recomandarea de a nu încerca așa ceva acasă.