În prezent, Bucureștiul are doar 32 de km de piste de biciclete. Din cei 32 de km, 8,7 km sunt în Sectorul 2 – pe Șos. Pantelimon și Fabrica de Glucoză.
De-a lungul timpului, au mai fost marcați kilometri de piste pe trotuare, carosabil, aliniamentul bulevardelor. Sunt practic culoare utilizate la comun, frecvent întrerupte de obstacole sau ocupate de mașini parcate ilegal.
În plus, sunt spații în care bicicliștii se intersectează cu șoferii sau cu pietonii. Un astfel de sistem hibrid implică pericole și siguranță redusă în trafic – lipsa siguranței este factorul demotivant pentru bucureștenii dornici să folosească bicicleta pe post de mijloc de transport alternativ.
„Bucureștiul este cel mai congestionat și poluat oraș din UE. Avem nevoie de infrastructură dedicată transportului alternativ – biciclete și mijloace de transport nemotorizate. Acest deziderat este concretizat în proiectul depus astăzi pe PNRR: o rețea de 36.45 km de piste, ce va crește mobilitatea locuitorilor (dinspre casă către serviciu sau diverse obiective din sector)”, au scris pe Facebook reprezentații Primăriei Sectorului 2.
Primaria Sectorului 2 anunță un proiect pentru piste de biciclete pe arterele principale și secundare în baza unui parteneriat încheiat cu Municipiul București.
Iată traseele de biciclete:
- Traseu 1 (2.45 km): Piața Iancului – Bd. Pache Protopopescu – Blvd. Carol I – Pța. CA Rosetti
- Traseu 2 (3,10 km): Pța. CA Rosetti –Grădina Icoanei – Pța. Gheorghe Cantacuzino –– Pța. Spania –– Str. Leonida –– Aleea Circului – Parcul Circului
- Traseu 3 (2.10 km): Parcul Circului – Blvd. Ghica Tei – Parcul Tei – Parcul Plumbuita
- Traseu 4 (4.20 km): Metrou Obor – Str. Mașina de Pâine – Parcul Circului (alee/stradă limitrofă) – Str. Barbu Văcărescu – Limita Sector 2 în zona Metrou Aurel Vlaicu
- Traseu 5 (4.45 km): Metrou Obor – Pța. Obor – Str. Ziduri Moşi – Veranda Mall – Şos. Electronicii – Str. Baicului – Str. Maior Ion Coravu – Parcul Național
- Traseu 6 (4.35 km): Parcul Ion Creangă – Str. Munţii Buzăului – Str. Nistor Răileanu – Str. Nicolae Cânea – Str. Moroeni – Str. Balotului – Str. Maior Vasile Băcilă – Parcul Plumbuita
- Traseu 7 ( 2.90 km): Parcul Ioanid – Blvd. Dacia – Str. Traian – Foişorul de Foc – Blvd. Ferdinand I – Pţa. Pache Protopopescu – Str. Sfântul Ştefan – Pţa. Sfântul Ştefan
- Traseu 8 (7.10 km): Limită sector 2 – Șos. Colentina – Calea Moșilor – Blvd. Carol I
- Traseu 9 (2.90 km): Cimitir Andronache – Str. Litoralului – Str. Fabrica de Gheață – Șos. Colentina
- Traseu 10 ( 2.90 km): Blvd. Barbu Văcărescu (intersecția cu Str .Gh. Țițeica) – Str. Tunari (intersecția cu Str. Mihai Eminescu)
Traseele pentru biciclete si trotinete sigură conexiunea dintre stațiile de metrou situate pe Magistrala M1 ( Pța. Iancului – Obor- Ștefan cel Mare) și cele de pe Magistrala M2 ( Universitate, Aurel Vlaicu, Pipera). In plus, conectează cartierele rezidențiale (Pantelimon, Colentina, Andronache, Ștefan cel Mare) de zone de interes (Obor, Universitate) și de zona de business Pipera.
De asemenea, asigură acces ușor la școli, parcuri, monumente, spații culturale & comerciale & HoReCa si conectează parcurile din Sectorul 2 cu Salba de Lacuri (aici sunt preconizate piste de biciclete).
Valoarea proiectului depus este de 35.886.483 lei și acoperă cheltuieli pentru:
- lucrări de construcție (piste & pasaje & poduri de-a lungul pistelor, culoare pentru biciclete)
- lucrări pentru montare echipamente de protecție, de semnalizare, achiziția și montajul parcărilor securizate cu contoare, rastelurilor pentru biciclete, iluminat public
- proiectare & asistență tehnică
- lucrări de amenajare a terenului
- achiziții de echipamente de protecție și semnalizare
Proiectul va fi realizat conform Ghidului de Proiectare a Infrastructurii pentru biciclete:
- bandă de minim 2,4 m pentru dublu sens, fără obstacole
- spațiu de siguranta de 0.5 m liber de orice obstacol
- suprafață cu material rigid, stabil și finisaj antiderapant
- infrastructură proiectată pentru deplasare cu viteză de 30km/h
- tehnic – cu sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale, legături facile și sigure cu partea carosabilă.
Sursa: Primăria Sectorului 2 Facebook
Sursa foto: ProMotor