Cea de-a cincea generație a SUV-ului Lexus RX va fi disponibilă în Europa cu trei opțiuni hibride, una convențională și un interior complet nou.
Noul SUV are aceeași lungime ca și precedentul RX, de 4.890 mm lungime. Cu toate acestea, este cu 25 mm mai lat și cu 10 mm mai scund, în timp ce ampatamentul mașinii este acum cu 60 mm mai lung decât înainte, fapt posibil prin trecerea la noua platformă GA-K.
În partea din față, RX are o nouă grilă și o capotă mai lungă. Farurile LED au fost reproiectate și păstrează semnătura luminoasă în formă de L.
În profil, stâlpii C negri ai modelului anterior au fost păstrați la noul RX, dând un aspect „plutitor” acoperișului. Roți cu diametrul de până la 21 de inch sunt acum disponibile.
În spate, RX adoptă o trăsătură populară SUV-urilor premium moderne, cu o bară de iluminare LED pe toată lățimea, cu inscripții Lexus. Două teme vizuale distincte vor fi disponibile pe RX, cu un aspect mai sportiv rezervat noului model de performanță, cu insigna RX 500h.
Interiorul face un pas decisiv într-o nouă direcție. Lexus a reproiectat cabina lui RX în jurul aceleiași teme folosite la NX, de cockpit „Tazuna”. Un ecran tactil central de 14 inch este standard în toată gama și are butoane fizice integrate pentru comenzi comune, cum ar fi reglarea temperaturii climatizării sau a volumului.
Noul Lexus Rx vine cu navigație încorporată cu date de trafic live, plus Apple CarPlay wireless, împreună cu conectivitate Android Auto prin cablu. Controlul vocal este asigurat de asistentul virtual „Hey Lexus”, iar suita de infotainment a noului RX este acum compatibilă cu actualizările over-the-air.
Iluminarea ambientală cu 64 de culori și 14 teme adaugă un strop de culoare interiorului, care poate fi acum tapițat cu o alternativă de piele ecologică, disponibilă în trei nuanțe.
Gama europeană va fi exclusiv hibridă, cu tehnologie convențională și plug-in. Vor fi disponibile două unități cu patru cilindri, fără nicio versiune cu șase cilindri.
Primul lansat va fi RX 350h, care are un motor pe benzină de 2,5 litri cu patru cilindri și un motor electric. Puterea totală este de 242 CP, iar cuplul de 335 Nm. Până la 100 de km/h, modelul accelerează în 8 secunde. Tracțiunea este față, iar transmisia eCVT.
Plug-in hybrid-ul RX 450h+ are o transmisie eCVT și folosește același motor de 2,5 litri cu patru cilindri ca și la modelul 350h, dar cu un motor electric suplimentar care antrenează puntea spate și o baterie de 18,1 kWh.
Puterea combinată este de 302 CP și 572 Nm. Sprintul până la 100 de km/h are loc în 7,0 secunde. Complet electric, modelul poate rula 64 de km, la o viteză de până la 135 km/h.
RX 500h, oferit exclusiv în echiparea F Sport, vine cu un motor turbo de 2,4 litri cu patru cilindri pe benzină cuplat la o cutie de viteze automată cu șase trepte. Este prima mașină hibridă cu turbină a mărcii și dispune și de tehnologia de distribuție a cuplului DIRECT4, utilizată pe SUV-ul electric RZ.
Alături de motorul turbo de 2,4 litri se află un motor electric de 107 CP montat pe puntea spate. Puterea totală combinată este de 366 CP și 645 Nm. Până la 100 de km/h, modelul ajunge în 5,9 secunde.