Producătorul german de automobile de lux Mercedes-Benz a anunțat că va renunța la cutiile de viteză manuale începând cu anul 2023. Eliminarea transmisiei manuale din gamă merge mână în mână cu angajamentul companiei din Stuttgart de a deveni marcă pur electrică până în 2030.
Potrivit unui purtător de cuvânt al celor de la Mercedes-Benz, constructorul german vor reduce „dramatic” și numărul de motoare termice. Aceste măsuri fac parte din strategia companiei de a-și simplifica gama și de a reduce costurile de producție.
Deocamdată, nu a fost comunicat încă un calendar de eliminare a cutiilor de viteze manuale. Trecerea la cutiile de viteze automate se va face, însă, treptat, pentru fiecare model în parte. Acest lucru se va întâmpla atunci când va fi introdusă o nouă generaţie a unui automobil. De asemenea, nu au fost oferite detalii referitoare la câte versiuni de motorizare cu ardere internă vor fi eliminate.
„Suntem în plin proces de electrificare. Clienţii migrează către componentele de electromobilitate, baterii şi sisteme de propulsie electrică. În consecinţă, Mercedes-Benz va înceta, treptat, să mai ofere cutii de viteze manuale”, a precizat purtătorul de cuvânt.
Singurele modele din portofoliul Mercedes-Benz disponibile cu transmisie manuală sunt A-Class, B-Class şi CLA. Tranziția la cutiile de viteze automate ar urma să se producă în cursul anului viitor. Oficialii din Stuttgart nu au precizat o anumită dată din motive de competiţie.
Ponderea mașinilor vândute cu cutii de viteze manuale s-a micșorat dramatic în ultimii ani, făcând probabil greu pentru Mercedes să justifice investițiile continue în dezvoltarea lor, mai ales că firma se concentrează din ce în ce mai mult pe vehiculele electrice cu baterii cu tracțiune directă, care nu necesită cutii de viteze în sensul traditional.
Cum spuneam, scopul principal este acela ca, până în 2025, să fie reduse costurile de producție cu peste 20% comparativ cu 2019. Mercedes-Benz și-a propus, în același timp, ca în aceeași perioadă să diminueze cheltuielile de capital și cele de cercetare și dezvoltare cu mai mult de 20 de procente.