Mercedes-Benz EQE, cel de-al doilea sedan cu zero emisii după EQS, echivalentul electric al Clasei E, are un preț de pornire în România de 76.720 euro cu TVA. Modelul, fabricat la uzina Mercedes-Benz din Bremen, este un rival pentru Tesla Model S și Porsche Taycan.
Noul Mercedes-Benz EQE este disponibil doar în varianta EQE 350+, care dispune de un motor electric ce produce 292 CP și 530 Nm de cuplu. Motorul este amplasat pe puntea spate și este alimentat de o baterie de 90,6 kWh.
Accelerația de la 0 km/h la 100 km/h are loc în 6,4 secunde.
Bateria poate fi încărcate de la stații rapide cu capacitatea de până la 170 kW (curent continuu), caz în care o încărcare durează 32 de minute. Folosind un wallbox de 11 kW (curent alternativ), o încărcare completă are nevoie de 8 ore și 25 de minute.
EQE 350+ are un preț de pornire de 76.720 euro cu TVA în România, care poate crește cu 9.520 de euro pentru modelul special Edition 1, cu 650 de euro pentru linia de echipare Electric Art, cu 460 de euro pentru linia AMG exterior sau cu 2.350 de euro pentru linia de echipare AMG exterior și interior.
Echivalentul electric al Clasei E promite o autonomie de 639 de kilometri WLTP, având un consum mixt de 16,4 kWh/100km. Față de Clasa E, EQE este o idee mai mare în toate direcțiile, în timp ce ampatamentul de 3,12 metri este mai mare chiar și decât cel al Clasei E comercializate în China. Linia de coupé în patru portiere îl face pe EQE mai apropiat de modelul CLS decât de sedanul Clasei E. În același timp, consolele sunt mai scurte decât în cazul lui EQS.
Varianta de performanță AMG EQE va fi disponibilă în două versiuni: EQE 43 4Matic și EQE 53 4Matic+. Ambele modele vin cu două motoare electrice și cu sistem de tracțiune integrală.
Modelul EQE 43 4Matic dezvoltă o putere maximă de 476 CP și 858 Nm de cuplu. Aceste resurse sunt suficiente pentru o repriză 0-100 km/h în 4.2 secunde și o viteză de vârf de 210 CP (limitată electronic).
În România, Mercedes-Benz AMG EQE are un preț de pornire de 104.160 euro cu TVA. Acesta poate primi pachetul AMG Night pentru exterior care costă în plus 666 euro.
Indiferent de motorizare, modelul electric este conectat la un pachet de baterii litiu-ion de 90,6 kWh, care oferă o autonomie cuprinsă între 462 și 532 de kilometri, în regim WLTP. Capacitatea de încărcare rapidă este de 170 kWh, astfel că în doar 15 minute bateria se încarcă suficient pentru a asigura o autonomie de 180 de kilometri.
Încă un amănunt legat de acumulator. Acesta dispune de o funcție de preîncălzire sau de răcire (după caz) în timpul condusului. Astfel, bateria atinge temperatura optimă pentru momentul când mașina va ajunge la un punct de încărcare.
Pentru clienții mai pretențioși, Mercedes-Benz a pregătit varianta de top EQE 53 4Matic+. În cazul acesta, cele două agregate electrice produc împreună 626 CP și un cuplu de 950 Nm. În aceste condiții mașina sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde, iar viteza de top este de 220 km/h. Sedanul german poate parcurge 444 și 518 kilometri cu o singură încărcare.
Opțional se a putea comanda pachetul AMG Dynamic Plus. Acesta crește puterea la 687 CP, iar cuplul ajunge la 1.000 Nm. Cu aceste resurse, EQE 53 4Matic+ cu pachetul Dynamic Plus atinge „suta” în 3,3 secunde, în timp ce viteza maximă este de 240 km/h. Aceste cifre sunt posibile doar cu modurile de condus Sport+ și Race Start activate. De asemenea, mai sunt disponibile alte trei moduri de rulare: Slippery, Comfort și Sport.