CFR Infrastructură a anunțat că a modernizat linia de cale ferată cu ajutorul sistemului european de management al traficului Feroviar (ERTMS).
Astfel, trenurile de călători pot circula cu o o viteză maximă de 160 km/h și cele de marfă cu 140 de km/h. Aproximativ 166,7 kilometri au fost modernizați.
Sistemul European de Management al Traficului Feroviar este funcțional acum pe segmentul feroviar Sighișoara – Daneș – Dumbrăveni – Mediaș (cca. 40 km) pe ambele fire de circulație. Trenurile pot circula cu o viteză maximă de 160 de km/h, inclusiv pe toate liniile din stațiile Daneș, Dumbrăveni și Mediaș.
CFR mai anunță și că au fost puse în funcție opt treceri la nivel cu calea ferată, modernizate și dotate cu bariere automate, cu 4 cumpene.
De asemenea, reprezentanții CFR precizează că sistemul de centralizare electrică (ERTMS) va mai fi funcțional pe alți 40 de km, de la Mediaș la Blaj, pe ambele fire de circulație modernizate, inclusiv pe liniile din stațiile Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj.
Și lucrările de modernizare la tronsonul Sighișoara – Simeria (166 km) sunt finalizate în proporție de 97% de la Sighișoara la Coșlariu, respectiv 86% de la Coșlariu la Simeri.
Până la finalul anului sistemul de centralizare electronică va fi funcțional pe 80 km, de la Sighișoara la Blaj, inclusiv pe toate liniile din cele 6 stații (Daneș, Dumbrăveni, Mediaș, Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj).
Avantajele sistemului ERTMS: