Noul Mercedes-Benz Clasa E: mai modern, mai cool, mai contemporan

Autor: ProMotor 19 mai 2022 Advertorial

După patru ani de dezvoltare, Mercedes-Benz Clasa E a primit un facelift în 2020. Modelul de clasă mare este disponibil în versiunile sedan, break, coupe și cabrio. În gama de motorizări există motoare termice (diesel sau benzină) dar și plug-in hybrid. Clasa E excelează la capitolele design, confort și tehnologie.

Modelele din Clasa E sunt dedicate șoferilor cărora le plac lucrurile solide, dar care prețuiesc și cea mai recentă tehnologie. Prin urmare, germanii au adus câteva inovații. Din punct de vedere vizual, cei de la Mercedes-Benz au redesenat elemente din zona frontală, dar și din spate.

În interiorul lui Mercedes-Benz Clasa E captează imediat atenția cele două ecrane complet digitale, care au cel puțin 10,25 inchi lățime și pot ajunge chiar și 12,3 inchi, opțional. Ecranul instrumentarului de bord este unit de o suprafață de sticlă de display-ul sistemului de infotainment. Chiar și în lumina puternică a soarelui, ecranele pot fi citite clar din unghiuri diferite, iar reflexiile sau strălucirea sunt reduse.

Ecranele pot fi utilizate pentru a opera sistemul de sunet, navigația și diferitele caracteristici ale vehiculului. Comenzile pot fi activate prin voce sau touchpad. Asistentul vocal „Hey Mercedes” a fost, de asemenea, revizuit, iar acum înțelege mai bine comenzile șoferul sau ale pasagerului din față. Navigarea prin meniu se poate face și prin comenzile de pe volan care este, și el, nou. În loc de butoane rotative acum există suprafețele tactile care reacționează optim la atingeri.

Abilitățile practice ale modelului Clasa E T-Modell sunt dincolo de orice îndoială

În versiunea T-Modell spațiul interior este foarte generos. Persoanele de până la doi metri înălțime pot găsi cu ușurință suficient spațiu pentru picioare și cap.

Portbagajul este foarte încăpător, ceea ce poate fi o veste bună pentru familiștii care caută o mașină spațioasă. Există un compartiment mare cu un volum de 60 de litri sub podeaua portbagajului, iar dacă este rabatată bancheta, spațiul de încărcare ajunge la 1585 de litri.

Clasa E are o gama de motoare foarte extinsă

În România, gama de motoare pe benzină au puteri cuprinse între 197 CP și 435 CP. Gama de motorizări diesel are puteri cuprinse între 160 și 330 CP. Germani electrifică majoritatea motoarelor. Cele mild-hybrid nu se pot conduce în modul pur electric, dar un sub capota lui Clasa E plug-in hybrid se află un motor pe benzină și un motor electric. Bateria asigură o autonomia electrică de până la 54 de kilometri.

În vârful gamei se află Mercedes-AMG E 53 4MATIC+. Sub capota modelului de performanță se află un motor pe benzină de 3.0 litri care produce 435 CP și 520 Nm cuplu motor. Motorul termic este susținut de sistemul mild-hybrid care adaugă încă 22 CP. Puterea este transmisă către toate cele patru roți prin transmisia automată cu nouă rapoarte și sistemul de tracțiune integral. Sprintul 0 – 100 km/h are lor în 4,5 secunde.

Aventurierul: Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet

Chiar dacă piața cabrioletelor se micșorează, Mercedes-Benz rămâne fidel modelului Cabriolet. Să conduci o decapotabilă înseamnă bucurie pură, iar Clasa E are cu ce să impresioneze. Pe lângă dotări asemănătoare cu ale celorlalte versiuni, în Cabriolet există suficient spațiu pentru patru persoane și bagajele acestora. Capota se deschide în 20 de secunde, la viteze de până la 50 km/h și este pliată cu grijă și ascunsă într-o cutie separată.

Indiferent de tipul de caroserie, confortul la volan este adevărata preocupare a inginerilor germani. Așa cum ne-am aștepta pentru o mașină de la Mercedes-Benz, materialele folosite la interior sunt unele dintre cele mai bune, iar finisajele impecabile. Pentru cei mai pretențioși clienți posibilitățile de personalizare sunt destul de multe.

Suspensia este moale și confortabilă, iar cei care vor sportivitate pot alege suspensia pneumatică. Asta dacă șoferul dorește, din când în când, un condus mai intens. Pe lângă agilitate, suspensia pneumatică îmbunătățește considerabil și confortul pe distanțe lungi.

Pachetul de asistență pentru șofer găzduiește o suită nouă de tehnologii care fac Clasa E să ruleze semi-autonom: Active Stop&Go Assist, Active Distance Assist Distronic, Active Steering Assist și Trafic Sign Assist.

Mercedes-Benz Clasa E Sedan pornește de la un preț de 54.920 de euro (E 200 d). Cea mai performantă versiune , Mercedes-AMG E 53 4MATIC+, costă începând de la 92.130 de euro.

Modelul Coupe are un preț de start de 59.470 de euro, iar pe eticheta de preț a modelului Cabriolet apare suma de 66.130 de euro. Clasa E T-Modell costă 58.060 de euro, pe când modelul mai capabil în afara asfaltului, T-Modell All-Terrain, pornește de la un preț de 65.460 de euro.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Mercedes-Benz



Comentarii
Inchide