BMW i4 se bucură de un interes deosebit pe piaţa din România şi a înregistrat o primă flotă deja cu cinci luni înainte de lansare. Este vorba de cinci modele BMW i4 eDrive40.
Valoarea de listă a celor cinci modele depășește un sfert de milion de euro. Comanda a fost înregistrată de dealerul APAN Motors Iaşi, cu posibilitatea de a fi suplimentată, şi se adaugă unui total de câteva zeci de comenzi ferme la nivel naţional.
Poate fi configurat în două versiuni de motorizare, eDrive40 (cu un motor pe puntea spate, care dezvoltă 340 CP) sau M50 (cu un motor pe fiecare punte şi o putere totală a sistemului de 544 CP).
Ambele modele sunt echipate cu o baterie cu o capacitate brută de 83,9 kWh (capacitate netă 80,7 kWh) pentru o autonomie maximă calculată în ciclul WLTP de 590 km pentru versiunea eDrive40.
Noul BMW i4 vine cu a cincea generaţie a sistemului de propulsie electric, cu motoare electrice sincron ultraeficiente, dar care, în premieră, nu folosesc pământuri rare, materiale cu disponibilitate limitată.
Tot a cincea generaţie a sistemului de propulsie electric foloseşte celule de baterii cu chimie sofisticată NMC811, cu densitate energetică mare şi conţinut redus de cobalt. Noul BMW i4 dispune de o serie de tehnologii sofisticate, printre care şi cea mai nouă generație a sistemului de infotaiment şi control BMW, iD8.
Noul model are un preţ de început în România de 52.955 de euro, cu TVA inclusă şi fără a include programele guvernamentale Rabla sau Rabla Plus.