Începutul dezastrului pentru clienții City Insurance: Service-urile nu mai primesc mașinile pentru reparații

Autor: Cristian Agatie 15 sept. 2021 Știri auto

Este începutul dezastrului pentru clienții City Insurance: service-urile nu mai primesc mașinile pentru reparații, iar brokerii de asigurări recomandă schimbarea polițelor.

Intră în Galeria FOTO

Problemele City Insurance au ajuns, așa cum era de așteptat, și la prestatorii de servicii, care nu mai acceptă să facă reparații cu decontare directă pentru clienții companiei. Aproape jumătate dintre șoferii din România au polițe RCA emise de City Insurance, iar acești sunt refuzați de unitățile service în cazul în care au de făcut reparații pe baza RCA. Practic, nicio unitate service nu mai lucrează cu City Insurance în acest moment, de teamă că nu-și vor mai putea recupera banii.

Potrivit purtătorului de cuvânt al ASF, Daniel Apostol, Autoritatea urmează să decidă soarta City Insurance în perioada următoare, ferindu-se însă să precizeze când se va întâmpla acest lucru.

„De un an de zile a fost dispusă o analiză minuțioasă și un control foarte minuțios. În urma acestui control, ASF constată că societatea nu este în legalitate. În acest context, trebuie aplicată legea, care spune că o societate care nu respectă cerința minimă de capital nu poate funcționa. Ea trebuia să demonstreze buna credință și să intre în legalitate, dar nu a făcut-o. ASF încearcă să corecteze dezechilibre care produc instabilitate în piața asigurărilor. Va urma o ședință în care se va lua o decizie, dar momentan nu pot spune când anume va avea loc”, a spus Apostol, citat de Hotnews.

Scandalul City Insurance: Service-urile nu mai primesc mașinile pentru reparații. Ce alternative au șoferii

Foarte mulți șoferi gândesc că falimentul iminent al City Insurance nu este important, pentru că daunele vor fi plătite de Fondul de Garantare al Asiguraților (FGA). Pentru cei care au ghinionul unei daune cu o mașină asigurată la City Insurance, această posibilitate nu îi ajută foarte mult. Asta deoarece niciun service nu face reparații în speranța că va primi bani de la FGA.

Prin urmare, singura posibilitate este ca păgubiții să-și repare mașinile pe cheltuiala proprie, urmând ca într-un orizont de timp rezonabil (vorbim de câțiva ani în cazul falimentului Astra Asigurări) să-și recupereze banii de la FGA. Nu foarte mulți șoferi au posibilitatea să plătească reparații de mii de euro, însă, și nici să așteaptă atât de mult pentru recuperarea banilor.

Brokerii de asigurare recomandă deja denunțarea polițelor RCA la City Insurance și încheierea unor alte polițe la alți asiguratori. Desigur, brokerii vor avea cel mai mult de câștigat în acest caz, dar puțini vor face acest lucru pentru o asigurare care îi afectează pe ceilalți, nu pe ei personal.

Scandalul City Insurance: Reasigurarea companiei era contractată la companii fantomă din paradisuri financiare

Valentin Ionescu, directorul general al Direcției Asigurări – Reasigurări din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), a dezvăluit într-un interviu acordat în exclusivitate pentru GÂNDUL FINANCIAR ce surpriză au avut anchetatorii când au cerut informații despre conturile City Insurance de la Autoritatea Federală din Elveția și cum au „ratat” să observe lipsa banilor trei mari auditori.

„Am demarat verificările necesare, am apelat la autoritățile europene – Autoritatea Europeană de Asigurări și Pensii Ocupaționale (EIOPA) și la Autoritatea Federală din Elveția care ne-a răspuns după mai bine de o lună și jumătate, mai precis în aprilie, după ce au făcut propriile investigații, la banca respectivă din Elveția, că nu există acel cont și nici acei bani și că nu au avut o relație cu această societate niciodată”, a declarat în exclusivitate pentru GÂNDUL FINANCIAR Valentin Ionescu.

ASF a început investigații foarte ample încă din vara anului trecut, spune Valentin Ionescu. Autoritatea a  apelat la alte instituții din afara Uniunii Europene, unde această companie avea reasigurare. Este vorba despre două autorități din paradisuri fiscale: Cayman și Barbados.

„Am schimbat informații cu autoritatea din Cayman, am schimbat informații cu autoritatea din Barbados, care ne-au ajutat să descoperim că și pe partea de reasigurare erau probleme”, a mai spus Valentin Ionescu.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide