32 de tramvaie noi ajung la Iași. Între timp, în București…

Autor: Cristian Agatie 12 sept. 2021 Știri auto

32 de tramvaie noi ajung la Iași, a anunțat municipalitatea. 16 dintre acestea, cu o lungime de 30 de metri, au început deja probele. Celelalte 16, care au o lungime de 26 de metri, vor intra în curând pe traseu.

Intră în Galeria FOTO

Patru dintre cele 16 tramvaie achiziționate de municipalitatea Iași de la polonezii de la PESA au intrat deja pe trasee. Tramvaiele PESA au o lungime de 30 de metri, sunt aduse din Polonia şi au o capacitate de 230 de pasageri. Achiziționarea acestora s-a făcut din fonduri europene, prețul unei garnituri fiind de circa două milioane de euro.

În curând, la Iași vor circula și noile tramvaie furnizate de turcii de la Bozankaya. Acestea au trecut de curând testele de siguranță și utilizare, iar prima garnitură din cele 16 a plecat deja spre Iași. Și achiziția acestora este finanțată din fondurile Uniunii Europene.

Cele 16 tramvaie Bozankaya vor avea o lungime de 26 de metri și o capacitate de transport totală de minim 230 de locuri, din care 30 pe scaune fixe, nerabatabile. Scaunele pentru călători vor fi singulare și nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăți antigrafitti, antivandalism, cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie.

32 de tramvaie noi ajung la Iași. Ce se întâmplă la București?

Tramvaiele vor avea podea 100% coborâtă pe toată suprafața destinată pasagerilor, cu facilități (rampe/rampă) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor și a persoanelor cu mobilitate redusă. Tramvaiele vor fi formate din module unite între ele prin burdufuri etanșe, minim trei uși duble de serviciu, comandate și acționate electric, cu o lățime de minim un metru. În plus, pot avea minim două uși duble și minim două uși simple (uși cu o singură foaie). Ușile vor fi prevăzute cu sistem de siguranță antistrivire, cu buton de precomandă a deschiderii ușilor în stații, atât în interior, cât și în exterior, respectiv cu buton pentru deschidere în caz de urgență.

Tramvaiele au aer condiţionat, instalaţie de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de supraveghere video interior şi exterior, echipament pentru anunţuri vocale exterioare în staţii pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere, instalaţie electrică a echipamentelor de ticketing, sistem de numărare a călătorilor prin senzori video inteligenţi 3D şi porturi USB.

Între timp, Bucureștiul a blocat licitația pentru achiziția a 100 de tramvaie noi și abia din 2022 vor ajunge în Capitală noile vagoane produse de Astra Arad. Bucureștenii trebuie să se mulțumească, astfel, cu vehiculele construite acum 60 de ani, care le pun în pericol viețile.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Facebook / Primăria Iași


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide