Șoferii sunt în modul de panică la Paris, după ce municipalitatea a limitat viteza mașinilor la 30 km/h. Măsura are ca scop reducerea zgomotului și combaterea poluării în capitala franceză.
Limita de viteză pentru mașini și motociclete va scădea de la 50 km/h la 30 km/h începând cu data de 30 august, a anunțat primarul Parisului, Anne Hidalgo. Noile limite de viteză se vor aplica pe majoritatea străzilor pariziene cu excepția șoselelor de centură şi a câtorva bulevarde. Este vorba de Champs Elysées, bulevardul Grande-Armée și Foch, precum și o altă stradă cu patru benzi, unde limita de viteză va rămâne la 50 km/h.
Primarul Anne Hidalgo și consilierul pentru transporturi, David Belliard, au explicat că această măsură are ca scop reducerea zgomotului, adaptarea orașului la schimbările climatice şi aducerea în prim-plan a subiectului ecologic prin descurajarea utilizării automobilului în favoarea „noii mobilități”, în special bicicleta, scrie Mediafax.
„Trebuie să-i protejăm pe cei mai vulnerabili: pietoni, biciclişti, copii şi vârstnici”, a adăugat Belliard, care a reamintit că „oraşul cu 30 km pe oră” a fost una dintre promisiunile electorale ale primarului Anne Hidalgo, care, în iunie 2020, a fost reconfirmată la cârma capitalei.
Măsură nu a scăpat necriticată de numeroși parizieni, care o acuză că a provocat haos în traficul din Paris. Bicicliștii, care parcurg distanțele cu mare viteză, inclusiv pe trotuare, se dovedesc a fi la fel de imprudenți ca și șoferii. În plus, trotinetele electrice i-au exasperat pe parizieni, iar producerea recentă a unui accident mortal provocat de conducătorul unei trotinete electrice a inflamat spiritele.
Hidalgo le-a impus celor trei operatori autorizaţi din Paris – Lime, Tier şi Dott – să ia măsuri şi să reducă viteza maximă a scuterelor electrice de la 20 km/h la 10 km/h în zonele pietonale din centru, sub pedeapsa retragerii licenţei începând din septembrie.