Volvo a raportat vânzări crescute în primele șase luni ale anului 2021, deoarece a vândut 380.757 de autovehicule la nivel global, o creștere de 41,0% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Creșterea globală a vânzărilor a fost determinată de cererea puternică din China, SUA și Europa, toate acestea raportând o creștere comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când condițiile pieței au fost afectate de pandemia Covid-19.
În luna iunie, Volvo Cars a vândut 68.224 de autovehicule la nivel global, în creștere cu 11,0% față de aceeași lună a anului trecut.
În primele șase luni ale anului 2021, numărul de mașini Volvo vândute online a crescut de peste cinci ori față de aceeași perioadă din 2020. Creșterea generală a fost determinată de cererea clienților în combinație cu o ofertă extinsă pe mai multe piețe.
Versiunile Recharge a modelelor Volvo, cu un sistem de propulsie hibrid sau plug-in, au rămas o alegere populară printre clienți și a reprezentat 24,6% din toate mașinile Volvo vândute la nivel global în primele șase luni ale anului. Comparativ cu prima jumătate a anului 2020, ponderea modelelor Recharge a crescut cu aproape 150%.
Vânzările din SUA au atins 63.754 de mașini în primele șase luni, în creștere cu 47,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Linia de SUV-uri a companiei, condusă de modelele XC60, XC90 și XC40, a rămas populară în regiune, contribuind la creșterea volumului pentru perioada respectivă. În iunie, vânzările din SUA au crescut cu 18,0%, până la 12.258 de mașini.
Vânzările în China au atins 95.252 de mașini în prima jumătate, o creștere de 44,9% față de aceeași perioadă din 2020. Vânzările pentru luna iunie au înregistrat 16.680 de mașini, în creștere cu 10,4%.
În primele șase luni, vânzările europene au crescut cu 35,4%, până la 166 822 de mașini vândute, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, care a fost afectată de pandemia Covid-19.
Creșterea a fost în principal condusă de rezultatele notabile din Regatul Unit. În iunie, vânzările europene au ajuns la 28.695 de mașini, în creștere cu 1,3%.
În primele șase luni ale anului 2021, XC40 a fost cel mai vândut model cu vânzări de 118.121 de mașini (2020: 68.359 de unități), urmat de XC60 cu vânzări totale de 113.500 de mașini (2020: 78.761 de unități) și Volvo XC90 cu 54.177 de mașini vândut (2020: 37.918 unități).