Cu toții apreciem un chilipir! Dacia Duster este o mașină ieftină chiar și atunci când este cumpărată de nouă, dar la mâna a doua prețul ei poate scădea și mai mult.
Cu toate acestea, problemele mecanice nu le ocolesc. De aceea, cei care se gândesc să achiziționeze un Duster la mâna a doua trebuie să fie atenți la unele detalii.
Britanicii de la Whatcar.com laudă modelul produs la Mioveni, dar totodată reclamă o problemă specifică versiunilor cu motor diesel, produse între anii 2013-2018.
Așadar, dacă ați ochit un Duster diesel pe care vreți să-l cumpărați, verificați dacă proprietarul anterior a circulat cu mașina pe autostradă pentru a se asigura că filtrul de particule diesel (DPF) s-a regenerat. Acest filtru este conceput pentru a reține orice particulă mai mare de funingine care poate proveni din evacuare. Procesul de regenerare se declanșează doar la viteză mare. Înlocuirea unui DPF înfundat poate fi costisitoare.
În timp condusului, computerul mașinii monitorizează constant nivelul funinginii din filtru pentru a determina când este necesară regenerarea. Când nivelul funinginii atinge un anumit prag, de obicei în jur de 45%, motorul va încerca activ să reducă nivelurile.
Dacă motorul nu este în măsură să arde funinginea din cauza unei scurte deplasări, computerul va porni apoi lumina de avertizare.
Alte probleme potențiale cu mașinile echipate cu DPF vin dacă au fost oprite parțial prin regenerare. Rezultatul este contaminarea uleiului cu combustibil, ceea ce duce la creșterea livelul uleiului din baie. Acest lucru poate provoca deteriorarea motorului, dacă nu a făcut-o deja, deci merită să verificați și acest aspect.
Totuși, principalul dușman al Daciei Duster este rugina. Aceasta este o problemă care apare și pe mașinile care au mai puțin de patru ani. Problema ar putea fi cauzată de aplicarea vopselei, a cărui strat ar putea fi prea subțire.