Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că au fost stabilite ultimele detalii tehnice pentru Autostrada Moldovei A7, segmentul Ploiești-Buzău. Până la finalul lunii ar trebui anunțată și compania care va construi acest tronson.
Executivul a aprobat în şedinţa de miercuri indicatorii tehnico-economici pentru autostrada A7 Ploieşti-Buzău, iar licitaţia pentru execuţia lucrărilor va fi lansată până la sfârşitul lunii mai, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
„Am aprobat azi indicatorii tehnico-economici, investiţia A7 Ploieşti-Buzău. Este un moment mare pentru acest proiect, practic este asumarea că acest proiect se va face, aprobarea investiţiei de către Guvernul României. Ce este absolut special la acest proiect este că acest moment va fi urmat imediat de paşi concreţi, fiind un proiect care a fost pregătit în ultimii doi ani la stadiu de detaliu, cu proiect tehnic, cu partea de exproprieri, de relocări de utilităţi. Deja avem în curs exproprierile şi vor fi lansate cât de curând. Iar licitaţia pentru construcţie, pentru execuţie va fi lansată până la sfârşitul lunii mai”, a explicat ministrul Transporturilor, la finalul şedinţei de Guvern de miercuri.
El a subliniat că, spre deosebire de alte proiecte, ca de exemplu Autostrada de Centură A0 a Capitalei sau Drumul Expres Craiova-Piteşti, unde între momentul aprobării în şedinţa de Guvern şi cel al intrării utilajelor în teren pot să treacă şase ani, 12 ani, pentru A7 Ploieşti-Buzău licitaţia va fi lansată chiar luna aceasta, iar exproprierile sunt în curs.
„Pur şi simplu la semnarea contractului, care depinde de durata desfăşurării licitaţiei, un caz optimist ar fi 4-6 luni, mai depinde şi de partea de contestaţii, de la semnarea contractului constructorul poate intra direct în teren. Nu urmează o pauză, un an de zile, doi ani de zile până când efectiv avem lucrări”, a spus Drulă.
Potrivit acestuia, secţiunea de autostradă are o lungime de 63 de kilometri şi va fi finanţată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Proiectul prevede perdele forestiere între Ploieşti şi Buzău pe 60 de km, respectiv 160 de hectare, patru spaţii de servicii generoase, cu suprafeţe mari, cu infrastructură pentru vehicule electrice, zeci de kilometri de drumuri auxiliare modernizate, drumuri locale, foarte multe structuri, poduri şi pasaje, precum şi şase noduri rutiere.
„E un proiect cu perdele forestiere – 160 de hectare, efectiv o pădure liniară de-a lungul autostrăzii, patru spații de servicii, cu infrastructură pentru autovehicule rutiere. Sunt 6 noduri rutiere”, a mai spus ministrul Drulă.
Dacă nu vor fi blocaje din cauza contestaţiilor, şantierul ar putea începe până la sfârşitul anului. Următoarele trei loturi, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani, vor avea documentaţiile tehnice (Studii de fezabilitate şi Proiect Tehnic) până la sfârşitul anului. Pentru tronsonul Paşcani – Suceava – Siret, următorii 100 de kilometri până la vama cu Ucraina, la sfârşitul anului trecut au fost semnate contractele pentru proiectare Drum Expres cu termene de predare octombrie 2022.
„Anul acesta cred că pe toate, până la Paşcani, este vorba de 320 km de autostradă, le putem scoate la licitaţie. Este vorba de licitaţie de execuţie, fără partea de proiectare, care e făcută deja de companie. Deci se poate intra deja în teren când semnam contractul. Este o sumă mare pentru întregul proiect, e vorba de câteva miliarde de euro pe care îi vrem finanţaţi din PNRR şi pentru asta am argumentat şi aşa va fi transmis programul PNRR la Bruxelles”, a punctat ministrul.
Traseul viitoarei autostrăzi Ploiești Buzău are o lungime de 63,25 km, fiind împărțit în 3 tronsoane:
De asemenea, pe traseul Autostrăzii Ploiești – Buzău sunt prevăzute 6 noduri rutiere, dar și 42 de poduri și pasaje:
Autostrada Moldovei este primul drum de mare viteză din România prevăzut din proiect cu perdele forestiere, iar spaţiile de servicii şi centrele de întreţinere vor avea staţii de încărcare pentru maşini electrice. Autoritățile au prezentat recent o machetă virtuală 3D a viitoarei autostrăzi.