Buletinele de știri încep aproape invariabil cu accidente grave soldate cu victime. Iată 5 idei extrem de greșite, pe care le au șoferii și care provoacă accidente zi de zi. România este pe primul loc în UE la numărul de persoane decedate în accidente rutiere, potrivit unui raport al Comisiei Europene.
85 de persoane la un milion de locuitori. Este numărul celor care și-au pierdut viața în accidente rutiere pe șoselele din România în 2020. 5 idei greșie pe care le au șoferii și care produc zilnic accidente.
Șoferii care au adunat sute de mii de kilometri fără accidente provocate de ei se consideră șoferi foarte buni. Dar calitățile lor la volan nu-i feresc de cei care nu sunt la fel de buni. Pe lângă acești conducători auto buni circulă atâția care nu sunt chiar la fel.
Mulți dintre cei care nu au fost niciodată implicați în accidente sunt de părere că sunt scutiți de incidentele din trafic. Cel mai probabil, la fel erau convinși și mulți dintre cei care au ajuns la știri. Accidentele rutiere se pot întâmpla oricui, oricând, chiar și când este vorba despre un drum de doar 2-3 kilometri.
În general, toți suntem atenți. Dar accidentele se întâmplă tocmai în acea fracțiune de secundă în care ne luăm ochii de la drum, în care reacționăm prea târziu, în care suntem cu mintea în altă parte. Trebuie să fim atenți la cei din jur la fel de mult cum suntem la noi. Dar uneori, atenția noastră nu poate compensa neatenția altora.
Puține sunt mașinile care au luat mai puțin de cinci stele la testele de siguranță Euro NCAP în ultimii 20 de ani. Dar contează dinamica unui accident, dimensiunile sau capacitatea de deformare a obiectului cu care mașina intră în coliziune. Un stâlp de beton sau un camion s-ar putea să nu țină cont de cele 5 stele de la testele de impact.
Da. Pe circuit, acolo unde contează zecimile de secundă. În traficul real însă, îți pui viața în pericol, pe a ta și pe ale celorlalți, iar în final câștigi doar câteva minute. Chiar dacă avem veleități de pilot de Formula 1, pe drumurile publice trebuie să ni le înfrânăm.