De ziua Unirii mici, Autostrada Unirii nu există nici măcar pe hârtie

Autor: George Cristea 24 ian. 2021 Știri auto

De ziua Unirii mici, Autostrada Unirii nu există nici măcar pe hârtie. Sectorul cuprins între Târgu Mureș și Târgu Neamț este blocat de „incapacitatea” firmei de proiectare.

Intră în Galeria FOTO

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ioniță, s-a plâns de „incapacitatea” firmei de proiectare a sectorului Târgu Mureş – Târgu Neamț. Acesta face parte din cadrul viitoarei autostrăzi A8 (Autostrada Unirii), care va lega Transilvania de Moldova, de la Târgu Mureş până la Ungheni.

„În ceea ce priveşte proiectarea sectorului Târgu Mureş – Târgu Neamţ, există o incapacitate constatată, de-a lungul timpului, la firma de proiectare. Din acest motiv am luat decizia să monitorizăm permanent acest prestator de servicii. Astfel, în fiecare zi de luni, la sediul ministerului analizăm stadiul evoluţiei serviciilor de proiectare pe acest proiect”, a declarat Mariana Ioniţă.

Proiectantul  spaniol Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA a fost atenționat printr-o adresă transmisă la sediul central din Madrid, în care s-a solicitat o alocare de forţă de muncă suplimentară, necesară şi corespunzătoare dezvoltării proiectului.

„Am solicitat personal şi utilaje pentru finalizarea studiilor geo în zona montană, astfel încât să se recupereze timpul pierdut şi să se intre în grafic”, a precizat directorul CNAIR.

Autostrada A8 este o investiţie de o importanţă strategică pentru România, iar dezvoltarea zonei Moldovei, integrată cu restul regiunilor ţării, este o prioritate pentru Ministerul Transporturilor şi CNAIR.

Autostrada Unirii nu există nici pe hârtie. Promisiuni neonorate

În ceea ce priveşte sectorul Tg Neamţ – Iaşi – Ungheni, Mariana Ioniţă a menţionat că acesta se află în procedură de achiziţie publică, având trei ofertanţi. Până în acest moment a fost finalizată partea de DUAE (Document Unic de Achiziţie European), dar şi evaluarea tehnică. În prezent, se aşteaptă avizul ANAP. După primirea avizului, va urma evaluarea financiară.

„Estimăm că finalizarea procesului de evaluare va avea loc în prima jumătate a lunii februarie. Astfel, în cazul în care nu vor exista contestaţii, la începutul lunii martie, se poate semna contractul. Evident, acest fapt este condiţionat de corectitudinea ofertantului desemnat câştigător, care are obligaţia, conform legislaţiei în vigoare, să aducă toate documentele solicitate”, a mai spus directorul general CNAIR.

În urmă cu un an, ministrul Transporturilor de atunci, Lucian Bode, declara că documentaţia cap-coadă privind A8 va fi gata în 2021, fiind necesară revizuirea studiilor de fezabilitate.

„Pentru autostrada Unirii Târgu Mureș- Iași, Guvernul Orban, prin proiectul de buget, a alocat întreaga sumă necesară revizuirii studiului de fezabilitate, pe tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț, 200 de km”, declara, la acea vreme, ministrul Transporturilor.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide