Se lucrează zi și noapte, șapte zile din șapte, la podul de la Brăila, care va fi cel mai lung din România și al treilea din Europa. Construcția va lega Dobrogea de restul țării.
Jumătate de miliard de euro. Atât costă cel mai lung pod din România. La Brăila se lucrează 24 din 24 de ore, într-un ritm alert, fără precedent. Condițiile meteo severe de săptămâna trecută au determinat întreruperea temporară a lucrărilor. Le-a fost imposibil muncitorilor să lucreze la înălțime, în timp ce vântul bătea în rafale puternice. Constructorul italian a recuperat deja timpul pierdut.
Pilonii podului se înalță zilnic cu câte doi metri. La final, vor avea 192 de metri.
După sărbătorile de iarnă, urmează montarea grinzilor de rigidizare a turnurilor.
https://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/top-10-cele-mai-lungi-poduri-din-lume-9175273
Podul de la Brăila este alcătuit din 86 de elemente metalice. Acestea au fost construite pe șantierul naval de acolo. Primele șufe pentru ancorare au fost deja livrate de către singura companie din lume care produce cabluri pentru poduri hobanate, IHI, cu sediul la Tokyo, în Japonia.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va lucra în paralel la drumurile care vor face conexiunea cu cel mai lung pod din țara noastră. CNAIR ia în calcul întârzieri din cauza procedurilor anevoioase de expropriere.
Constructorul italian Fincantieri mai are de construit două blocuri de ancoraj și viaducte de acces. A primit deja autorizație de construcție pentru acestea.
Termenul de finalizare al tuturor celor 23 de kilometri ai construcției, este anul viitor. Astfel, anul viitor, șoferii vor putea traversa Dunărea pe la Brăila în doar câteva minute. În prezent, fluviul se poate traversa acolo doar cu bacul.
Ulterior, pe malul dinspre Tulcea, își va face apariția o stație de taxare. Taxa de pod urmează să fie stabilită după finalizarea lucrărilor.