Una dintre principalele critici aduse de români noilor modele Dacia Logan și Sandero este faptul că nu au motoare mai puternice de 100 CP. Totuși, asta nu înseamnă că pe viitor modelele românești nu vor primi și motorizări mai puternice. Când vor avea Dacia Logan și Sandero motoare mai puternice de 100 CP?
Înainte de a răspunde la această întrebare, nu strică să analizăm puțin segmentul clasei mici, din care fac parte și cele două modele românești. Pentru că vrem, nu vrem, Dacia Logan și Dacia Sandero activează în același segment cu Skoda Fabia, Volkswagen Polo, Hyundai i20, Ford Fiesta sau Opel Corsa. Cu excepția ultimelor două, toate au oferte de motorizare care se opresc la 100 CP, exact ca și Dacia Logan și Sandero.
Există și o diferență față de ceilalți concurenți din segment. Spre exemplu, Dacia a Logan a fost considerată de români nu un model citadin, ci o mașină de familie în adevăratul sens al cuvântului, una demnă de clasa compactă. Este motivul pentru care românii și-au dorit întotdeauna un motor mai puternic pe gama Dacia. Odată cu sosirea unităților de 1,33 litri, acest lucru a fost posibil pe Duster, dar nu pe Logan sau Sandero.
Pentru a complica și mai mult lucrurile, lansarea celei de a treia generații a marcat o altă decizie dureroasă luată de Grupul Renault: retragerea opțiunilor diesel din gama de motorizări pentru Logan și Sandero. Chiar dacă cel mai puternic diesel din gamă producea doar 95 CP, motorul cu patru cilindri de 1,5 litri era considerat o opțiune mult mai acceptabilă decât unitățile cu trei cilindri și cilindree sub 1,0 litru ale gamei actuale.
Cu toate acestea, fanii mărcii Dacia trebuie să știe că speranța unei motorizări mai puternice pe Logan și Sandero nu este pierdută. Potrivit directorului de marketing al mărcii Dacia, Mihai Bordeanu, o versiune de motorizare hibridă este aproape sigură în gamă. În cazul lui Renault Clio, un model cu care Dacia Sandero și Logan partajează platforma tehnică, motorizarea hibridă dezvoltă 140 CP – un nivel de putere care îi va satisface cu siguranță pe cei care și-au dorit acest lucru. Asta dacă vor putea să accepte prețul mult mai piperat al unei astfel de motorizări.
Sosirea unei opțiuni hibride nu se va întâmpla mai devreme de 2022, potrivit lui Mihai Bordeanu. Începând cu această dată, toate motorizările Dacia vor fi electrificate – ceea ce înseamnă că vor fi de tipul mild-hybrid. Această abordare va contribui la reducerea emisiilor, dar nu ne așteptăm să vină cu puteri mai mari în gama de motorizări. Abia ulterior, o versiune full-hybrid așa cum este E-Tech Hybrid la Clio, ar putea să îndeplinească acest rol.
Cât despre posibilitatea de a monta motoarele de 1,33 litri pe gama Logan și Sandero, Mihai Bordeanu a exclus-o din start. „Nu pentru că nu putem face acest lucru, ci pentru că am ales. Și am ales în funcție de preferințele exprimate de clienții noștri”, a declarat directorul de marketing al mărcii Dacia cu prilejul test drive-ului de lansare al lui Sandero și Sandero Stepway. Unul dintre motivele oferite are legătură cu costurile de dezvoltare ale generației a treia Logan/Sandero, care au fost destul de ridicate.