A doua generație a lui Peugeot 2008 a fost dezvăluită în 2019, iar versiunea electrică a reprezentat atracția principală. Este într-adevăr o premieră pentru cel mai mic SUV Peugeot, a cărui primă generație nu a avut o variantă electrică. La prima vedere, nu este ușor să distingem modelul cu emisii zero față de fratele său cu motor termic.
Pentru majoritatea oamenilor, achiziționarea unei mașini noi este o decizie care se ia în primul rând după efectuarea unor calcule financiare, apoi aspectul mașinii are și el un grad ridicat de importanță. Având în vedere că segmentul crossover / SUV se bucură de o mare popularitate, Peugeot s-a străduit să facă tot posibilul pentru a face e-2008 cât mai atrăgător posibil, însă prețul este discutabil.
Are aceeași dimensiune ca și versiunile diesel și pe benzină și, chiar și cu bateria de 50kWh de sub podea, nu are impact asupra spațiului habitaclului. Peugeot a reușit să păstreze o mare parte din capacitatea portbagajului. Modelul electric dispune de un spațiu de 405 litri, asta înseamnă că a pierdut 29 litri față de modelele cu motor cu ardere internă.
Portul de încărcare a bateriei se află locul în care ar trebui să fie capacul obișnuit de umplere a rezervorului de combustibil, în aripa spate stângă. În mod standard, Peugeot e-2008 primește un încărcător CCS capabil să alimenteze bateria de 50 kwh la 80% în 30 de minute, în timp ce încărcarea la 100% cu un încărcător wallbox montat acasă va dura aproximativ 7,5 ore.
Grila frontală are un detaliu subtil, utilizând inserții orizontale colorate asemenea caroseriei în partea superioară, dar în afară de insigna e-2008 de pe inserțiile din spate și de pe aripa frontală, nu există diferențe vizuale notabile.
În interior sunt disponibile diferite opțiuni de materiale, iar versiunea noastră de test GT are inserții din material textil de înaltă calitate și cusături contrastante verzi și albastre pe scaune.
Cusătura verde se regăsește pe volan și bord. Există, de asemenea, iluminare ambientală de-a lungul ușilor și în fața scaunului pasagerului. Unii critici ar putea să strâmbe din nas la vederea fibrei de carbon false în interior, dar Peugeot a făcut o treabă decentă cu aspectul și senzația materialului care trece de pe ușă pe secțiunea inferioară a bordului.
Un element de atracție este i-Cockpit 3D care cuprinzând un tablou digital în spatele volanului și un ecran tactil central de 10 inci. Tehnologia funcționează bine, cu grafică și răspunsuri decente, care ți se pare suficient de rapide odată ce ajungi să te obișnuiești cu ele.
Există Apple CarPlay și Android Auto, posibilitatea de a încărca telefonul wireless, o cameră de marșarier, senzorii de parcare față și spate, scaunele încălzite, farurile cu LED cu asistență la faza lungă și multe tehnologii de siguranță, importante pentru un vehicul de familie. Aceasta include senzori pentru detecția bicicliștilor și pietonilor și asistență pentru păstrarea benzii.
Unii șoferi, în funcție de poziția de conducere adoptată, vor avea dificultăți în citirea informațiilor afișate pe ecranul computerului, care pot fi ascunse de partea superioară a volanului. Acest lucru poate fi ajustat prin ridicarea scaunului și modificarea poziției volanului, astfel posesorii acestei mașini se vor obișnui destul de ușor cu găsirea poziției optime la volan.
La această preocupare se adaugă și cea a manevrării butoanelor de sub ecranul central, butoane ce seamănă cu tastele de pian. Cu siguranță ele sunt destul de frumoase, dar greoi de utilizat fără a vă lua ochii de pe drum. Pe lângă tabloul de bord cu un design spectaculos, e-2008 oferă, datorită dimensiunilor sale generoase, spațiu suficient pentru o familie.
Selectorul automat de viteze al modelului electric este același cu al fraților săi cu motor cu ardere internă, cu adăugarea unui mod B selectabil pentru economisirea bateriei pe care îl puteți utiliza pentru a crește recuperarea energiei. La fel ca la fratele mai mic e-208, prin activarea modului „B” (pentru frână) cu ajutorul pârghie de punerea în drive, se dozează altfel nivelul de frânare, iar forța de frânare regenerativă poate fi mărită.
Există trei moduri de condus din care puteți alege, mașina pornind în mod implicit în modul Normal. Motorul electric oferă 136 CP și 260 Nm cuplu, dar acestea sunt disponibile numai atunci când este selectat modul Sport. În modul Normal, obțineți 100 CP, care ar trebui să fie suficienți pentru majoritatea șoferilor care condus zilnic prin orașul aglomerat. Trecerea la modul Eco diminuează totul, iar puterea maximă ajunge la 80 de cai. Aici apare senzația unei pedale de accelerație cu cursă mai lungă, care face mașina să se simtă mai lentă.
e-2008 cântărește cu aproximativ 340 kg mai mult față de versiunea cu motor termic. Configurarea suspensiei este ajustată pentru a compensa acest lucru și, în cea mai mare parte, nu veți observa diferența de greutate. În plus, aproape toată greutatea suplimentară se află partea de jos. Ca și la e-208, volanul se simte mult mai mic decât unul normal și necesită un pic de recalibrare din partea șoferului, dar realitatea este că se va obișnui cu el.
E-2008 este silențios la viteze mai mici, în timp ce la viteze mai mari pe autostradă există doar niveluri slabe pentru zgomotul produs de vânt și zgomotul rutier. Amortizarea este suficient de bună pentru a absorbi suficient de bine gropile si denivelările din asfalt, așa că nu vei vărsa cafea pe tine dacă o bei în timp ce conduci prin București.
Cei care iau în considerare în mod serios achiziționarea unui e-2008, trebuie să știe că în configurator există doar un motor. El se găsește și pe modelul e-208, și constă dintr-o baterie de 50 kWh combinată cu un motor electric de 136 CP (cuplu de 260 Nm). e-2008 are performanțe destul de satisfăcătoare chiar dacă autonomia sa ar trebui să scadă în comparație cu modelul de oraș e-208, având în vedere aerodinamica mai puțin favorabilă și greutate mai mare. Peugeot promite 320 km conform ciclului WLTP.
În traficul real, nu vă așteptați să atingeți 320 km anunțați în broșura de vânzări. SUV-ul electric francez va putea să acopere maximum 280 km înainte de a se descărca bateria complet.
Peugeot e-2008 este, fără îndoială, un crossover atrăgător din multe puncte de vedere, însă unii cumpărători pot avea rezerve cu privire la utilitatea sa datorită autonomiei sale de 320 kilometri. Dacă nu conduceți pe distanțe lungi în fiecare zi, aceasta nu va fi o problemă, iar pe termen lung ar trebui să fie destul de economic vizavi de cheltuielile de întreținere și impozit. Prețul mașinii de test este de 41.000 de euro TVA inclus.
Dacă, în general, preferați mașinile electrice și, în special, pe cele franțuzești Peugeot e-2008 poate fi o alegere bună.