Mercedes-Benz pune la cale strategia pentru a reduce costurile. Metoda aleasă de compania premium îi va dezamăgi însă, pe unii fani.
Pentru a deveni o companie mai profitabilă, Mercedes-Benz trebuie să opereze reduceri masive de costuri. Pe lângă concedierile anunțate chiar înainte de pandemia de coronavirus, constructorul premium trebuie să elimine o serie de produse în anii care urmează. Astfel, va renunța la 40% dintre motoarele cu ardere internă până în 2025 și la 70% dintre ele până în 2030.
Obiectivul companiei este reducerea costurilor și cheltuielilor diviziei de Cercetare și Dezvoltare cu peste 20% în următorii 5 ani.
“În timp ce ne vom extinde gama de mașini electrificate către o cotă de peste 50% din cifra de vânzări totale, investițiile noastre în motoarele pe combustie se vor reduce rapid, iar numărul de motorizări pe combustie va scădea cu 70% până în 2020”, este planul dezvăluit de Markus Schaefer, directorul diviziei de Operațiuni de la Mercedes-Benz.
Mai mult, nu vor mai exista modele Mercedes-Benz cu transmisie manuală, o veste proastă pentru fanii schimbătorului de viteze. Odată cu dispariția pedalei de ambreiaj, aceștia vor putea comanda doar mașini cu transmisiile automate cu șapte și nouă trepte. Este o măsura pe care constructorul cu sediul la Stuttgart a pus-o deja în aplicare pe piața din Statele Unite. Era doar o chestiune de timp până când urma să renunțe la cutiile manuale și în Europa.
Compania nu a comunicat însă, modelele care vor rămâne primele fără transmisii manuale și nici când se va întâmpla acest lucru.
Presa internațională merge și mai departe și scrie că modelele compacte cum sunt Clasa A și Clasa B ar putea dispărea complet din portofoliul companiei. “Am exagerat cu extinderea gamei”, susține CEO-ul Ola Kalenius, cel care i-a luat locul lui Dieter Zetsche.
Mercedes lucrează și la propriul său sistem de operare. Este vorba despre MB.OS (Mercedes-Benz Operating System), care va lua locul actualului MBUX (Mercedes-Benz User Experience) începând cu 2024.