Hyundai Kona Electric a înregistrat o autonomie record. Mașina a parcurs peste 1.000 de kilometri, în condiții speciale, pe un circuit din Germania.
Hyundai a încercat să demonstreze că șoferii nu au motive de range anxiety (teama de a rămâne fără autonomie) la volanul unui Kona Electric.
Mașina cu emisii zero a reușit însă, să parcurgă 1.026 kilometri. Performanța a fost înregistrată în cadrul unui experiment pus la cale pentru a demonstra că mașinile electrice pot parcurge distanțe impresionante între două încărcări.
Trei unități Kona Electric au fost implicate în experimentul desfășurat pe circuitul Lausitzring din Germania. Cele trei echipe participante și-au schimbat regulat șoferii. Aceștia nu au avut voie să apeleze la sistemele de asistență și nici la sistemele multimedia cu care sunt echipate mașinile. Pentru a optimiza eficiența, aceștia au recurs la menținerea în poziția închis a sistemului de aer condiționat. Această decizie a fost luată în ciuda faptului că temperatura înregistrată în aer a fost de 29 de grade.
Niciuna dintre mașinile utilizate în acest test nu au suferit modificări. Toate trei sunt echipate cu baterie cu 64 kWh. Hyundai Kona Electric are o autonomie de 484 de kilometri în ciclul de testare WLTP. Fiecare dintre cele trei a reușit să parcurgă peste 1.000 de kilometri.
Prima baterie s-a descărcat complet după 1.018 kilometri. Cea de-a doua mașină s-a oprit după 1.024 kilometri. Câștigătoarea a parcurs 1.026 kilometri.
Pentru a optimiza consumul, cele trei mașini s-au deplasat cu o viteză care a variat între 29 km/h și 31 km/h. Testul a durat aproape 35 de ore. Pe durata sa, s-au înregistrat 36 de schimburi între șoferi.
Mașina poate fi comandată și de către clienții români cu un preț de pornire de 22.922 de euro, prin Programul Hyundai 2020, cu tichetul Rabla Plus inclus.
Pentru această sumă, clientul primește versiunea cu 136 de cai putere și linie de echipare Highway.
La polul opus se află Hyundai Kona Electric cu 204 cai putere, echipare Luxury+ și preț de pornire de 32.085 de euro.