Dacă erați curioși să vedeți cum decurge un test de viteză pe Autobahn cu un Mercedes 190 D din 1988, urmăriți-i pe vloggerii de la TopSpeedGermany. Aceștia au filmat un test de viteză maximă pe Autobahn cu modelul clasic care dezvoltă doar 73 CP dintr-un motor diesel aspirat de 2,2 litri.
Mercedes 190 D face parte din generația W201 care a precedat Clasa C, fiind considerat unul dintre cele mai reușit modele de clasă medie ale producătorului din Stuttgart. Designul a fost semnat de Bruno Sacco, designerul italian care a condus departamentul de profil al Daimler din 1975 până în 1999.
Chiar dacă 190 D a fost produs cu mai multe variante de motorizare, de la 2,0 litri aspirat (72 CP) la 2,5 litri turbo (122 CP), exemplarul testat de cei de la TopSpeedGermany dispune de un motor de 2,2 litri din generația M601, care dezvoltă 73 CP.
Chiar și cu acest nivel de putere care pare anemic după standardele de azi, Mercedes 190 D s-a dovedit a fi destul de sprinten. Chiar dacă modelul avea în specificații o viteză maximă de 161 km/h, cei de la TopSpeedGermany au atins o viteză maximă de peste 180 km/h. Este vorba de valoarea indicată pe spidometru, deci trebuie luată ca fiind orientativă. Este foarte posibil ca șoseaua să fi fost în pantă în timpul celei de-a doua ture, pentru că mașina nu a reușit să depășească 160 km/h la prima încercare.
Nu că ar fi ceva special dacă ne gândim la modelele actuale, dar totuși, era o valoare respectabilă pentru acum trei decenii. Surprinzător nu este cât de repede merge Mercedes 190 D, ci mai ales cât de repede ajunge la viteza maximă. În plus, o încântare pentru ochi este să vezi cum vitezometrul ajunge până la capătul scalei, nu ca în cazul modelelor actuale care au marcajul maxim la 320 km/h dar abia ajung la 240 km/h.
Într-o altă filmare realizată de TopSpeedGermany, un Mercedes 280 E din 1973 a atins peste 200 de kilometri pe oră. O viteză destul de modestăî dacă ne gândim la o altă filmare, în care un Ferrari LaFerrari a atins 372 km/h.