Reparația unei Dacia care a stat nemișcată un an poate ajunge la 1.500 de lei. Starea de urgență instalată în România la jumătatea lunii martie ne-a ținut în casă câteva luni. În acest caz, cei mai mulți șoferi au fost nevoiți să-și țină mașinile în parcare, iar acest lucru le poate afecta.
Și ele, la fel ca oamenii, au nevoie de mișcare pentru funcționa în parametri normali. Pe lângă aceste luni de carantină, au fost cazuri în care mașinile au stat și mai mult timp nemișcate. CUm ar fi acest Sandero, de exemplu.
Dacă staționează în parcare, nepornită, o perioadă mai mare de o luna de zile, la mașină vor apărea diverse probleme. În funcție de durata staționării aceste probleme se pot agrava.
Piese + manopera = 1.500 de lei
Cei de la canalul de YouTube CoastaDeEst au luat la puricat, în service, o astfel de mașină. Este vorba de o Dacia Sandero care a stat un an de zile în parcare. În clipul video de aproape 20 de minute mecanicii se ocupă de revizia mașinii, iar la final nota de plată pentru piese și manoperă ajunge la 1.500 de lei.
Bateria poate fi cea mai afectată. Dacă este mai veche ar fi bine ca în perioada în care staționează ea să fie scoasă de pe mașină
Frânele – Sistemul de frânare se poate degrada. Cele mai întâlnite probleme ar putea fi ruginirea discurilor și blocarea saboților de tambur.
Anvelopele se pot deforma. Chiar dacă are presiunea optimă, unei anvelope care stă foarte mult într-un loc i se vor deforma pereții exteriori. În acest caz se recomandă ca, din când în când, mașina să fie mișcată.
Garniturile – Scurgeri de ulei. Pete de ulei sub mașină? Pentru perioade foarte lungi de staționare, peste 3 luni, garnitura de la baia de ulei, fiind din cauciuc, se poate strânge și poate crăpa. Ea are nevoie de lubrifiere pentru a funcționa optim. Garniturile punt printre primele piese care cedează. sunt făcute din cauciuc iar acesta se deteriorează dacă nu este lubrifiat.