Le vedem zilnic în trafic. Le găsim denumiri “colorate” și râdem de cei care le conduc. În realitate, ne scot din sărite. Top 5 lucruri care ne enervează la rablele care circulă în România.
Aproape 80% dintre mașinile care circulă în România au peste 11 ani, conform datelor furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. 22% au o vechime de peste 20 de ani, iar 27,1% au ieșit pe porțile uzinei în urmă cu 16-20 de ani. Ce ne enervează cel mai mult la rablele care circulă în București?
Dacă nimerești în blocaj în spatele unei rable trebuie să închizi rapid orice sursă de aer. Altfel, cabina ți se va umple de fum. Multe dintre mașinile foarte vechi sunt diesel și au mari probleme cu EGR-ul. România este un paradis pentru mașinile vechi și poluante aduse din vest.
Auzi zgomotul și primul gând este că ți s-a stricat ceva la mașină. Troncăne, fluieră, șuieră, zdrăngăne și scârțâie. Nu, nu ești tu de vină. Ia uită-te în oglindă. Vine din spate o rablă și face zgomot de parcă ar avea conserve atârnate de bara din spate, ca la mașinile cu plăcuțe “JUST MARRIED”.
Au peste 20 de ani și au trecut cu greu ultima inspecție tehnică periodică. Sistemul de direcție funcționează îndoielnic, iar frânarea este sport extrem. Aceste mașini reprezintă un pericol major nu numai pentru cei aflați la bord, dar și pentru cei care se întâlnesc cu ele în trafic, fie ca să sunt șoferi, pasageri, pietoni sau bicicliști.
Nu le pasă de o zgârietură, o aripă șifonată sau un prag îndoit. Oricum mașina lor nu mai valorează mare lucru, așa că pentru ei, o coliziune în trafic nu înseamnă nimic. Își vor repara mașina la un service cu reputație îndoielnică sau, și mai simplu, o vor da la casat.
Ai văzut și tu anunțurile cu mașini care parcă se dezmembrează în primul viraj, dar vânzătorul promite solemn: “stare tehnică și vizuală impecabile”. Mai mult, spun că mașina nu a fost implicată niciodată într-un accident, dar lufturile uriașe dintre capotă și aripă “spun” altceva.