Un bărbat a ieșit pe autostradă cu un Mercedes-Benz 280E din 1973 și a rulat cu peste 200 km/h. “Ai grijă să nu se dezmembreze!”, au reacționat cei care au văzut filmarea.
În realitate, Mercedes-ul lui clasic W114 era departe de a se dezmembra. Pe autobahn-ul german, într-o zonă fără limită de viteză, limuzina s-a dovedit a fi cruiser-ul elegant și sigur, așa cum a fost proiectat de constructorul auto premium în urmă cu aproape jumătate de secol. La un moment dat, se vede cum acul vitezometrului trece de 200 km/h! Cel aflat la volan nu este proprietarul Mercedes-ului, ci Max, vitezomanul care se filmează accelerând și rulând cu viteză pe autostradă și postează apoi clipurile pe canalul său de YouTube Top Speed Germany.
Modelul 280E primea opțional transmisie automată, servodirecție, trapă acționată electric, cotieră, scaune din piele, închidere centralizată, un radio Becker, oglindă laterală pe partea dreaptă și multe altele. Până la 43 de opțiuni se regăseau pe lista oferită clienților la acea vreme. Era cea mai lungă listă de dotări opționale oferită de un producător până atunci.
Motorul aspirat M110 de 2,7 litri cu șase cilindri în linie dezvoltă sub capota acestui Mercedes-Benz 280E 185 de cai putere și un cuplu maxim de 239 Nm. Nu e mult în comparație cu bolizii care gonesc pe autostrăzi în zilele noastre. Dar mașina a fost concepută într-o epocă în care centurile de siguranță și zonele de deformare erau singurele elemente care contribuiau la siguranța celor aflați la bord. Nu, în Europa, airbag-urile nu se aflau pe lista de dotări. Acesta avea să ajungă la bordul lui W126 abia în 1981.