Volkswagen plănuiește să vândă mai multe mașini electrice decât Tesla. Și pentru asta, a demarat deja ofensiva electrică, lansând primul membru al familiei cu emisii zero, ID. Alte modele sunt în lucru.
Constructorul german pare să fie cel mai activ în domeniul electrificării, lansând un nou sub-brand de mașini electrice. Pentru moment însă, strategia este doar pe hârtie. Volkswagen ID.3 nu a ajuns încă în showroom-uri. Dar nemții mizează pe transferul de popularitate de la celalalte modele ale companiei pentru a-l propulsa pe ID.3 în topul vânzărilor.
Volkswagen a anunțat că intenționează să vândă nu mai puțin de 28 de milioane de mașini electrice până în 2028, să producă anual un milion de astfel de mașini până în 2023 și 3 milioane pe an începând cu 2024. Sunt cifre îndrăznețe, având în vedere că presa germană ia în calcul amânarea lansării pe piață a lui ID.3 din cauza unor erori de soft semnificative, iar Volkswagen a vândut anul trecut doar 140.000 de unități plug-in hybrid.
Nemții le-au declarat război americanilor de la Tesla. Compacta electrică ID.3 vrea să-i fure clienții lui Model 3. Viitorul membru al familiei electrice, ID.4, va porni în urmărirea crossover-ului Tesla Model Y.
367.500 de mașini Tesla vândute în 2019. Acestea sunt cifrele cu care trebuie să se bată producătorul german pentru a prelua controlul pe piața mașinilor electrice. Americanii vor să vândă jumătate de milion de mașini anul acesta și să ajungă la 800.000 de mașini în 2021. Cu ultra-popularul Model 3 și cu pick-up-ul electric Cybertruck, care urmează să intre în producție, premizele păreau promițătoare.
Dar criza provocată de pandemia de coronavirus schimbă radical coordonatele industriei auto. Tesla are de înfruntat și activiștii de mediu din Germania, care se opun construirii unei noi uzine lângă Berlin.
35 de miliarde de euro a investit Grupul Volkswagen în dezvoltarea mașinilor electrice și hibride și în modernizarea uzinelor sale, în timp ce plătește sume uriașe pentru a scăpa de eticheta dobândită în urma scandalului Dieselgate, care a izbucnit în toamna anului 2015.
Uzina din Zwickau, Germania, a fost convertită în centru de producție exclusiv pentru vehicule electrice. Acolo vor vedea lumina zilei 330.000 de mașini în fiecare an.
Fabrica din Dresden, cea din statul american Tennessee și alte două din China vor avea obiective similare.