Lada Niva, SUV-ul mai ieftin ca Dacia Duster, a primit un facelift. Modelul pe care constructorul rus îl vinde acasă sub denumirea de 4×4, vine acum cu o cabină mai confortabilă și funcții de siguranță superioare.
Bordul noii Lada Niva a fost redesenat și prezintă acum un nou sistem de control al climatizării, cu trei comutatoare rotunde și ventilații mai mari. Instrumentarul de bord are acum lumină albă, iar meniul computerului de bord a fost extins.
Torpedoul versiunii facelift a crescut în volum, pentru a oferi mai mult spațiu, și și-au făcut apariția, în consola centrală, două prize de 12V. Apar în tunelul median și două suporturi de pahare, dar și un mic spațiu de depozitare.
Designerii Lada au montat scaune noi cu suport lateral îmbunătățit, în contul cărora trec mai mult confort. Scaunele din față se pliază trag mai ușor în față, la modelele cu trei uși, pentru a face loc pasagerilor care iau loc pe banchetă. Aceiași pasageri primesc acum și tetiere. Versiunea anterioară a SUV-ului nu avea tetiere în spate, nici măcar contra cost.
Producătorul susține că vibrațiile transmise de motor în cabină și zgomotul la rulare au fost reduse grație unei antifonări mai bune.
La exterior, singura modificare operată a fost apariția farurilor de ceață în bara față.
Niva este pusă în mișcare de același motor aspirat pe benzină, de 1,7 litri cu patru cilindri, care dezvoltă 83 de cai putere și un cuplu de 129 Nm. Sunt cifre care îi asigură o viteză maximă de 142 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 17, Propulsorul este cuplat la o transmisie manuală cu cinci rapoarte și la un sistem de tracțiune integrală cu reductor.
În România, versiunea cu cinci uși are un preț de pornire de 9.500 de euro, plus TVA. Versiunea cu 3 uși pleacă de la 8.500 de euro. Dacia Duster poate fi comandată începând cu 13.550 de euro.