În timp ce majoritatea constructorilor oferă conectivitate Apple CarPlay şi Android Auto în mod gratuit pe noile lor modele, sau contra cost ca şi opţiune la achiziţie, BMW a anunţat că va cere 80 de dolari pe an pentru cei care vor să dispună de Apple CarPlay, informează CarScoops.
Un posibil motiv pentru introducerea acestei taxe ar fi că BMW oferă wireless Apple CarPlay, în timp ce majoritatea constructorilor folosesc o conexiune prin cablu, scrie publicaţia Car and Driver.
Potrivit unui reprezentant al companiei, wireless Apple CarPlay necesită un sistem hardware diferit faţă de cel necesar unei conexiuni prin cablu. În plus, BMW are cheltuieli mari pentru a se asigura că Apple CarPlay funcţionează fără probleme, iar mereu când Apple lansează un update, BMW, dar şi ceilalţi constructori, trebuie să se asigure că acesta funcţionează perfect alături de sistemul de infotainment al maşinii.
Publicaţia mai atrage atenţia asupra unui fapt interesant: doar pentru că BMW este primul constructor care oferă Apple CarPlay pe bază de abonament, nu înseamnă că şi alţi constructori nu iau în calcul această posibilitate în viitorul apropiat. Până la urmă, producătorii auto cheltuie bani pentru a încorpora Apple CarPlay în sistemele lor de infotainment.
Totuşi, dacă rivalii BMW nu îi urmează decizia şi păstrează conexiunea gratuită, constructorul premium german ar putea fi nevoit până la urmă să renunţe la taxă pentru a rămâne competitiv.
Proprietarii BMW care vor să folosească Apple CarPlay vor avea opţiunea să plătească o taxă anuală de 80 de dolari sau o taxă de 300 de dolari pentru o perioadă de 20 de ani.