În anul 2017 Ford a mutat producţia lui EcoSport din India în România. Chiar şi aşa Ecosport „de Craiova” nu este un model complet nou, ci utilizează platforma predecesorului său. Însă, raportat la modelul din 2015, noul Ecosport are 2.300 de piese noi şi 5.500 de setări modificate. A primit chiar şi un sistem de tracţiune integrală. Acest model l-am testat şi noi la început de aprilie. Pe lângă tracţiunea 4×4, modeul EcoSport de test avea un motor diesel de 1,5 litri de 125 de CP (300 Nm), cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte.
În varianta ST-Line, EcoSport are o grilă frontală de culoare neagră, bare de protecţie în culoarea caroseriei şi jante din aliaj cu diametrul de 18 inci, precum şi caroserie în două culori. EcoSport are o gardă la sol de 16 centimetri, mai mică din cauza sistemelor 4×4 şi a motorului diesel. Pentru versiunea pe benzină, cu tracţiune faţă, garda la sol este mai mare, aceasta ajungând la 19 cm.
Portbagaj cu deschidere pe lateral
Portbagajul are o capacitate de 356 de litri, iar maşina poate fi echipată cu roată de rezervă amplasată pe portiera portbagajului. Un detaliu care merită amintit, cu care se mândresc cei de la Ford, este podeaua ajustabilă a portbagajului care cântăreşte doar 3 kilograme, dar care, potrivit companiei, poate să susţină încărcături de până la 300 de kilograme. Pentru a crea „podeaua-fagure”, inginerii au intercalat între două straturi din fibră din sticlă şi un strat de celule de tip fagure construite din hârtie reciclată.
Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor
Materiale bune la interior, la capitolul vizibilitate mai e de lucru
La interior, calitatea materialelor a crescut semnificativ, iar designul este unul similar cu cel întâlnit la noua Fiesta, de unde preia şi o serie de echipamente. Materialele planşei de bord au o textură plăcută. Poziţia la volan este înaltă, însă vizibilitatea este uşor afectată de montantul A care devine foarte gros în partea de jos. Ergonomia postului de conducere este bună, iar comenzile sunt plasate intuitiv. De apreciat ar mai fi la acest capitol parbrizul, scaunele şi volanul încălzite.
Sistemul multimedia Sync 3 are display de 8 inchi (versiunea de bază vine cu un display de 6,5 inchi). Acesta a funcţionat impecabil din toate punctele de vedere. În plus, maşina dispune şi de două porturi USB, astfel încât şi şoferul şi pasagerul îşi pot încărca telefonul. Sync 3 poate permite citirea mesajelor şi dispune de Android Auto şi Apple Car Play. Pentru pasionaţii de muzică SUV-ul Ford vine cu sistemul audio Bang&Olufsen cu 12 boxe.
În spatele volanului avem două ceasuri de bord analog, iar între ele un mic display de 4,2 inci pe care se pot vedea diverse setări ale computerului de bord.
Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor
Din punct de vedere al confortului, situaţia este la limită
Pe bancheta din spate situaţia este uşor la limită din punct de vedere al spaţiului. Locul pentru picioare este decent, însă la genunchi şi cap persoanele de 1.80 metri vor sta mai înghesuite.
Având în vedere că maşina se prezintă ca un crossover de familie nu ar strica prezenţa unor sloturi USB pentru încărcarea telefoanelor pentru pasagerii din spate. Spaţiile de depozitare au fost reduse la minimum în aceasta zona. În buzunarele uşilor poate fi pus cel mult o sticlă de jumătate de litru, iar pentru obiecte mai mici sunt disponibile alte două buzunare pe spătarele scaunelor din faţă.
Tracţiune 4×4 şi sunet de diesel, dar un diesel fin
Dieselul de 1,5 litri dispune de 125 de CP şi un cuplu motor de 300 Nm. Cuplat la noua cutie de viteze manuală cu şase trepte, reprezintă o alegere bună atât pentru oraş cât şi pentru un drum lung. Cursa schimbătorului este scurtă, iar precizia cu care se fac trecerile ajută la condusul mai alert. Frânele sunt eficiente, dozarea făcându-se previzibil şi echilibrat, pe toată cursa pedalei.
Unitatea de 1,5 litri diesel este agilă şi deloc gălăgioasă. De asemenea, insonorizarea este bună, zgomotul exterior la viteze de autostrada nefiind deranjant. Consumul este foarte bun: la drum lung ceasul de bord a arătat puţin peste 5 litri la suta de km, iar în oraş undeva la 8 litri la suta de km.
Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor
Deşi, la început, gurile rele nu îi dădeau mari şanse de a primi o variantă cu tracţiune integrală, EcoSport a spulberat zvonurile. Chiar şi aşa aspectul acestui model nu te îndeamnă să ieşi cu el pe teren accidentat, însă asta mai degrabă din cauza gărzii reduse. Merită menţionat că şi modelul EcoSport 4×2 reuşeşte să aibă performanţe decente în zonele mai greu accesibile.
Maşina se conduce foarte plăcut, iar ruliul este şi el prezent, mai ales în viraje, însă acesta nu este anormal pentru o maşină cu gardă la sol ceva mai mare, cu o suspensie gândită să facă faţă gropilor din România.
Verdict
Ecosport reprezintă în acest moment cel mai avansat şi bine echipat automobil produs vreodată în România, dar şi cel mai sigur – primind 4 stele la testele din 2013. Are un design exterior proaspăt, care e diferit de oricare alt concurent direct. Cu o suspensie confortabilă, un interior decent şi motoare rafinate, EcoSport se adresează mai mult familiştilor tineri care vor o maşină atrăgătoare, cu un consum bun.
Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor
Fişa tehnică Ford EcoSport ST-Line 1,5EcoBlue 300Nm 125CP S/S E6.2 M6 AWD
Preţ model testat – 23.950 de euro (TVA inclus)
Cilindree cmc – 1499
Putere maxima CP (rpm) – 125 (3600)
Cuplu maxim Nm (rpm) – 300 (1750)
Lungime mm – 4096
Laţime mm – 2057
Înălţime mm – 1653
Ampatament mm – 2519
Volum portbagaj litri – 356
Greutate kg- 1456
Acceleratie 0-100 km/h s – 10.9
Tracţiune – integrală
Volum rezervor litri – 52
Cutie viteze – Manuală (6 trepte)