Mitsubishi Outlander PHEV – Test drive cu cel mai bine vândut SUV hibrid la nivel mondial – GALERIE FOTO

Autor: Vlad MIRONESCU 04 ian. 2019 Test drive

Mitsubishi Outlander PHEV nu se mulţumeşte să fie doar cel mai bine vândut SUV hibrid la nivel mondial, ci vrea să îşi şi educe clienţii în tainele condusului cu emisii scăzute.

Şcoala „verde” Mitsubishi

În displayul din zona instrumentarului de bord, pictogramele îţi arată ce se întâmplă în timp real. Când livrează motorul termic puterea către roţi, când roţile încarcă bateria prin sistemul de frânare regenerativă sau când roţile puse în mişcare de puterea electrică stocată la bord. Cadranul care de obicei găzduieşte turometrul a fost redesenat şi arăta şoferului cu ajutorul a trei zone distincte când se încarcă bateria, cât de „verde” este parcursul sau cât consumă din baterie.

Padelele de la volan, care la orice altă maşină schimbă treptele de viteză, la Mitsubishi Outlander PHEV schimbă treptele de regenerare a forţei de frânare. Practic, energia cinetică produsă la frânare este stocată în acumulatori pentru propulsie ulterioară, iar cele şase trepte sunt resimţite ca o frână de motor. În B0, recuperarea este minimă, însă în B5 odată ce ai luat piciorul de pe acceleraţie simţi prezenţa sistemului din plin.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Totodată, sistemul infotainment afişează, pe lângă informaţiile folositoare şoferului, şi câteva definiţii ale elementelor cheie privind condusul electric, astfel încât nu trebuie să le cauţi definiţiile ca să vezi ce înseamnă. Poţi să ţii evidenţa costurilor sau a timpului petrecut la staţia de încărcare. Sistemul poate părea complicat la prima vedere, dar tocmai multitudinea de elemente afişate şi butoane îi oferă simplitate: dacă nu înţelegi elementul, sigur există un buton cu definiţia sub el.

La finalul drumului, o frunză îţi arată în funcţie de colorit cât de „verde” a fost modul tău de condus.

Toate funcţiile de mai sus reuşesc să explice rapid oricărui şofer cum funcţionează un model PHEV (plug-in hybrid electric vechicle).

Autonomie bună pentru oraş şi reîncărcare rapidă

Autonomia electrică este de 57 de kilometri, iar acumulatorul de 13,8 kWh poate fi încărcat în două feluri: 80% din capacitate în doar 25 de minute la staţiile ce permit încărcarea rapidă sau 100% în aproximativ 5 ore şi jumătate la priza de acasă. O altă variantă este încărcarea în timpul mersului.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Clapeta pentru rezervor este pe parte stângă, iar clapeta pentru încărcarea electrică este pe partea dreaptă.

Multe moduri de condus. Prea multe

Dacă de obicei un model are câteva moduri clare se deplasare, Mitsubishi Outlander are mai multe, deci le voi lua de pe rând. Avem două moduri principale: NORMAL ŞI ECO.

Poţi merge în regim pur electric prin apăsare unui buton denumit EV. Există două moduri hibrid: energie electrică + asistenţă de la motorul pe combustibil sau curent de la motorul pe combustibil + asistenţă motor electric. Apoi avem modurile SAVE sau CHARGE. SAVE îţi păstrează energia electrică pentru o utilizare ulterioară, iar CHARGE foloseşte motorul pe benzină pentru a produce energie electrică care va fi stocată în baterie.

Există şi modul independent ECO. care presupune o utilizare mai eficientă din punct de vedere al consumului pentru motoarele electrice, a motorului pe combustibil şi a aerului condiţionat. Nu l-am utilizat.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Sistemul de tracţiune integrală S-AWD (Super All Wheel Control) are modurile de funcţionare NORMAL, LOCK şi SNOW. Modul NORMAL este pentru condiţii obişnuite de mers, modul SNOW pentru pornire mai uşoară şi viraje în siguranţă pe suprafeţe de drum acoperite de zăpadă, iar modul LOCK pentru a simula blocarea unui diferenţial central şi distribuirea optimă a cuplului pe toate cele patru roţi. Un buton separat pentru modul SPORT se regăseşte pe consola centrală.

Acest amalgam de funcţii presupune o obişnuinţă anterioară pentru a te bucura din plin de ele. Apreciez grija japonezilor să asigure toate opţiunile posibile, dar rezultatul este redundant la prima vedere.

Două motoare electrice şi unul termic cu ciclu Atkinson

Ansamblul de propulsie al noului Mitsubishi Outlander PHEV este compus din două motoare electrice, un motor pe benzină de 2,4 litri cu ciclu Atkinson, un generator, motor electric frontal PDU şi spate EMCU şi bateria de 13,8 hWh poziţionată sub podea.

Motoarele electrice furnizează 82 de cai putere (137 Nm) pe puntea faţă şi 95 de cai putere (195 Nm) pe puntea spate. Motorul termic de 2,4 litri este aspirat, cu ciclu Atkinson, şi produce 135 de cai putere şi 211 Nm.

Generatorul transformă puterea motorului pe combustibil în electricitate pentru a reîncărca bateria şi a sprijini motoarele electrice atunci când este nevoie, iar unităţile de control PDU şi EMCU contribuie la o eficienţă energetică mai mare şi un control optim al motoarelor electrice.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

În final, bateria cu o capacitate cu 15% mai mare decât în cazul variantei precedente este poziţionată pe podea şi coboară centrul de greutate. Totodată, curentul electric stocat poate fi folosit şi pentru a alimenta aparate externe. Mitsubishi Outlander PHEV vine cu două prize de 230V, una pentru pasagerii din spate şi una în portbagaj.

Astfel propulsat, Outlander PHEV are un consum de carburant combinat după ciclul WLTP de 2 litri la 100 de kilometri.

Performanţele dinamice sunt acceptabile, însă Outlander PHEV nu a ajuns cel mai bine vândut SUV hibrid graţie vitezei sale maxime.

Sprintul 0-100 km/h este realizat în 10,5 secunde, iar la 170 km pe oră se trage linie, dar pentru un SUV mare aceste rezultate vor fi suficiente pentru majoritatea şoferilor.

Loc suficient pentru 5 persoane, portbagaj decent şi 2 prize clasice

Lasând la o parte condusul cu emisii O, Mitsubishi Outlander PHEV are o pronunţată latură practică. Cei aproape 4.700 mm lungime şi 1.800 milimetri lăţime înseamnă un ampatament de aproape 2.700 mm şi un porbagaj de 451 de litri.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Cinci persoane pot călători comfortabil, portbagajul este decent, iar spaţii de depozitare există suficiente. Până şi în mânerul uşilor pot fi stocate lucruri mici în timpul condusului, iar aceste locuri au la bază o mica taviţă cauciucată pentru curăţarea rapidă. La interior găsim şi cele două prize de 230V.

Scaunele sunt late, orientate spre comfort, însă şezutul este prea înclinat în faţă.

Planşă de bord practică şi schimbător SF

Partea superioară a planşei de bord este realizată din plastic moale, feţele de uşi include partial tapiţerie de piele, dar şi plastic tare. Ornamentele consolei sunt dintr-un plastic negru lucios. Este un material arătoş şi ieftin, însă atrage Praful şi se zgârie uşor.

Sistemul de infotainment cu ecran tactil este bine poziţonat, însă sistemul de operare este foarte colorat şi ar avea nevoie de un update la capitolul grafică. Luminozitatea este bună şi funcţionarea sa este rapidă. Telefonul se poate conecta prin Bluetooth şi sistemul suportă şi comenzi vocale.

Planşa de bord este direcţionată spre şofer şi oferă acces rapid la toate comenzile.

Volanul îmbrăcat în piele este foarte plăcut la atinge, are o dimensiune tocmai bună şi butoanele sunt bine poziţionate – nu există riscul să le apeşi greşit.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Piesa centrală a interiorului este maneta schimbătorului de viteze. Sau mai bine spus viteză, pentru că există una singură.

Spre deosebire de aspectul traditional, schimbătorul este SF. Schiţa de sub schimbător este absolut necesară, pentru că manevrarea lui este atipică. Te obişnuieşti, dar prima dată fără schiţă nu pleci de pe loc.

Condusul  unui hibrid nu înseamnă doar emisii scăzute

În traficul urban, Outlander PHEV este o plăcere. Cuplul mare şi disponiblitatea acestuia instantanee înseamnă că te vei strecura rapid prin oraş, în ciuda dimensiunilor mari, şi e greu să te saturi de liniştea care însoţeşte mişcarea pe stradă a unui autovehicul de 1,9 tone.
Avantajul unui hibrib este şi autonomia combinată extinsă, de până la 800 km în cazul lui Outlander PHEV.

SUV-ul hybrid Mitsubishi nu este cea mai rapidă maşină de pe şosele când vine vorba de viteza maximă, însă acceleraţia este liniară şi te suprinde plăcut. Cu siguranţă, puterea este suficientă. Manevrabilitatea este bună, chiar dacă direcţia este un pic moale. Modul Sport oferă un plus de senzaţii şi acţionarea lui este sesizabilă. Suspensia este echilibrată, nici prea moale, nici prea tare.

Datorită autonomiei electrice de 57 de kilometri şi a sistemului efficient de reîncărcare în mers, dacă îmbini mersul electric cu cel al motorului termic, ajungi rar pe la staţia de încărcare.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide