Ford trece de 100.000 de maşini produse la Craiova şi a demarat investiţiile pentru cel de-al doilea model

Autor: Bogdan Alecu 19 oct. 2018 Știri auto

Producţia uzinei Ford de la Craiova a urcat în primele nouă luni ale acestui an la aproape 104.400 de SUV-uri EcoSport, de două ori şi jumătate mai multe maşini decât în perioada similară a anului trecut când în producţie era monovolumul B-Max. Este pentru prima dată când la Craio­va sunt asam­blate în mai puţin de un an 100.000 de maşini. Cu cadenţa din prezent, de cir­ca 650 de unităţi pe zi, uzina ar putea asa­mbla între 130.000 şi 150.000 de maşini în acest an.

„Anul viitor principalul proiect va fi cel de-al doilea model la Craiova, nu doar pentru România, ci şi pentru întreaga companie. In­ves­tiţia a început, este în proces, dar nu pu­tem spune când anul viitor va demara pro­duc­ţia. Anul viitor va fi dedicat în mare parte aces­tui proiect. Cu siguranţă capacitatea de pro­ducţie va continua să urce. Faptul că vom lansa în producţie un al doilea model nu înseamnă că EcoSport va scădea. Capacitatea va creşte“, a spus Attila Szabo, directorul general al Ford Ro­mânia, în cadrul emisiunii ZF Live de ieri.

Ford a demarat producţia în acest an cu o ca­den­ţă medie de circa 500 de unităţi ce a crescut treptat spre 550 şi a ajuns la 650 de maşini lu­na tre­cută, când în pro­ducţie a in­trat inclusiv ver­siunea 4×4 a lui EcoSport. De ase­menea, po­tri­vit unor date apro­piate com­pa­niei, planul ame­ricanilor este să încheie anul cu o pro­ducţie zilnică de circa 700 de unităţi.

„Cel mai bun aspect la Craiova este legat de oa­meni, de perfor­manţa oamenilor care lucrează în uzină şi rezultatele lor, uzina fiind în topul Ford în ceea ce reprezintă calitatea ma­şinilor. Pe de altă parte, infrastructura ră­mâne un punct slab. Avem nevoie de drum ex­pres spre Piteşti, de centuri la Balş şi Slatina şi de operaţiuni mai rapide la Curtici“, explică Attila Szabo. Ian Pearson, preşedintele Ford Româ­nia, spunea că un tren încărcat cu SUV-uri EcoSport pierde şi 24 de ore în vamă la Curtici până când trece graniţa în Ungaria.

Cu o producţie de 140.000 de unităţi în acest an, Ford va produce la Craiova maşini de 2-2,5 mld. euro, având în vedere că preţul unui EcoSport începe de la circa 13.700 de euro cu TVA şi poate ajunge spre 25.000 de euro în funcţie de echipare şi dotările op­ţionale.

Dacă un al doilea model va mai aduce o pro­ducţie anuală de cel puţin 100.000 de unităţi şi va fi tot într-un segment similar cu EcoSport, având în vedere strategia america­ni­lor de a gru­pa maşini realizate pe aceeaşi plat­formă în fiecare uzină, atunci valoarea pro­duc­ţiei din 2019 ar putea urca spre 4 miliarde de euro şi un to­tal de circa 250.000 de maşini asam­blate.

Spre comparaţie, Dacia a înre­gistrat anul tre­cut un business de 5,1 miliarde de euro.

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult
Ziarul Financiar
Ziarul Financiar

Comentarii
Inchide