Companiile auto şi guvernul de la Berlin s-au întâlnit săptămâna trecută pentru a discuta în legătură cu reducerea poluării cauzate de maşinile diesel. Astfel, s-a stabilit că producătorii auto ar urma să acorde proprietarilor de maşini diesel vechi subvenţii pentru achiziţionarea unor modele „verzi” şi să reconfigureze softul autoturismului. Proiectul se referă la proprietarii maşinilor din oraşele germane unde aerul este extrem de poluat, scrie Digi24.
Autorităţile germane s-au angajat ca, până la sfârşitul anului, să actualizeze softul pentru aproximativ 5,3 milioane de maşini dotate cu motoare diesel, ceea ce ar duce la scăderea emisiilor poluante cu până la 30%.
Analiştii avertizează că Germania exportă automobile diesel second-hand într-un ritm record, în condiţiile în care şoferii sunt nesiguri cu privire la posibilele interdicţiile de circulaţie în oraşele germane.
În 2017 exporturile de automobile diesel second-hand au înregistrat o cifră record de peste 20%. Italienii şi austriecii au fost cei mai mari cumpărători de automobile diesel second-hand din Germania, în timp ce vânzările spre Croaţia şi Ucraina aproape s-au dublat. Astfel, autorităţile din Germania şi Comisia Europeană sunt îngrijorate că noua strategie va duce la exportul maşinilor vechi diesel în Europa de Est.
Consumatorii cumpără mai multe automobile cu motoare pe benzină, un trend care a început după scandalul din 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante pentru aproximativ 11 milioane de automobile diesel vândute la nivel global.